مطالب مرتبط:
اعلام تاریخ افزایش حقوق 60 درصدی بازنشستگان
خبر مهم برای سربازان؛ اجرای قانون کاهش دوره سربازی از این تاریخ
سواد کریپتو / داستان گران ترین پیتزای تاریخ چه بود؟
تاریخ تغییر ساعت کاری ادارات اعلام شد/ ساعت جدید
جزییات قانون کاهش خدمت سربازان/ خدمت سربازی از این تاریخ 14 ماه شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 فروردین 1403 ساعت 09:402024-04-14سياسي

شاهنامه کاملاً تاریخ محض است


براساس پژوهش های متعدد و مختلفی که صورت گرفته، به طور قطع به یقین ثابت شده شاهنامه کاملاً تاریخ محض است و در تاریخ بودنش هیچ شک و تردیدی نمی توان داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، محمد رسولی دبیر همایش بزرگمهر حکیم در حاشیه برگزاری این رویداد که عصر شنبه 25 فروردین در تالار خیام خانه اندیشمندان با موضوعیت کاوشی در باب کیستی، آثار و سخنان بزرگمهر حکیم برگزار شد، گفت: این همایش برای روشن کردن بخش مهم و حساسی از تاریخ ایران در دوره ساسانیان و با حضور برترین اساتید دروس تاریخ از دانشگاه های مهم و معتبر کشور، نویسندگان و پژوهشگران بزرگ و صاحبنظران ارشد کشور همراه است.

وی افزود: بزرگمهر حکیم به عنوان یک شخصیت برجسته و فیلسوف و متفکر دوران باستان، که از سخنان حکمت آمیز او نیز مطالبی به جای مانده، نقش مهمی در تاریخ ادب و فرهنگ ایران دارد و یکی از شخصیت های مهم در شاهنامه است.

در رابطه با او در طول تاریخ بحث های زیادی بین محققین و پژوهشگران مطرح بوده و برخی بر این باور بودن که اصولاً بزرگمهر حکیم در تاریخ وجود نداشته و این شخصیت ساخته و پرداخته ذهن شاعر یعنی حکیم ابوالقاسم فردوسی است.

این شاهنامه پژوه نواندیش گفت: بر اساس پژوهش های متعدد و مختلفی که صورت گرفته، به طور قطع به یقین ثابت شده است که شاهنامه کاملاً تاریخ محض است و


برچسب ها: تاریخ - شاهنامه - بزرگ - دوره ساسانیان - حکیم - برگزار - تاریخ ایران
آخرین اخبار سرویس:

شاهنامه کاملاً تاریخ محض است

شاهنامه کاملاً تاریخ محض است