مطالب مرتبط:
بازار سهام در روندی صعودی امید به آینده را زنده کرد
بازار سهام در روندی صعودی امید به آینده را زنده کرد
نقش موسیقی در کاهش استرس و افزایش سلامت روان
تاثیر موسیقی بر سلامت مغز و روان
آتش سوزی چه تاثیری بر سلامت روان می گذارد؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 فروردین 1403 ساعت 09:002024-04-14پزشكي

امید به آینده زمینه ساز سلامت و روان است


استادیار روانشناسی دانشگاه پیام نور بیرجند گفت: امید به آینده از یک سو زمینه ساز سلامت روان افراد است و از سویی دیگر، افرادی که از سلامت روان برخوردارند نسبت به آینده خوشبین تر هستند.

- محمود مختاری، در گفت وگو با ایسنا گفت: زمانی که مردم جامعه ای از امید و سلامت روان برخوردار باشند، وفاق، همبستگی، تعلق اجتماعی، تعاملات اجتماعی مطلوب، مشارکت، رضایت از زندگی و همچنین سلامت روانی و اجتماعی افراد افزایش پیدا می کند.

وی در خصوص راهکارهایی برای ارتقای سلامت روان در سطح فردی، گفت: نسبت به خودتان با احترام و با مهربانی رفتار کنید و خودتان را مورد سرزنش قرار ندهید و برای فعالیت های مورد علاقه تان وقت بگذارید و سعی کنید مهارت جدیدی را یاد بگیرید.

مختاری بیان کرد:سلامت جسمی با سلامت روانی ، ارتباط نزدیکی دارد و مراقبت و توجه به جسم به بهبود سلامت روانی نیز کمک می کند لذا داشتن تغذیه ی مناسب، خواب کافی و تحرک از جمله کارهایی هستند که برای ارتقای سلامت جسمی بلید انجام داد.

استادیار روانشناسی بالینی دانشگاه پیام نور بیرجند اظهار کرد: داشتن ارتباط سالم لازم بوده چرا که باید اطراف را با آدم هایی احاطه کرد که فرد را دوست داشته باشند و مورد حمایت قرار دهند و این افراد می توانند اعضای خانواده و یا دوستان باشند، در صورتی که فرد احساس کن


برچسب ها: سلامت روان - سلامت - روان - سلامت روانی - امید به آینده - اجتماعی - برخوردار
آخرین اخبار سرویس:

امید به آینده زمینه ساز سلامت و روان است

امید به آینده زمینه ساز سلامت و روان است