مطالب مرتبط:
افزایش موارد ابتلا به سرخک در ژاپن
جلوگیری از انتشار 10 میلیون تن دی اکسید کربن با 15 درصد صرفه جویی در مصرف برق
جزییات افزایش موارد ابتلا به سرخک
تحلیل رسایی از حملات تروریستی جیش الظلم: برای جلوگیری از انتقام ایران است
جزییات افزایش موارد ابتلا به سرخک
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 فروردین 1403 ساعت 09:452024-04-11پزشكي

پختن کامل گوشت لازمه جلوگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو است


مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران گفت: ویروس بیماری تب کنگو پس از پخت کامل گوشت، از بین می رود؛ اما گوشت و جگر خام یا نیم پز همچنان می تواند این ویروس کشنده را منتقل کنند.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران گفت: ویروس بیماری تب کنگو پس از پخت کامل گوشت، از بین می رود؛ اما گوشت و جگر خام یا نیم پز همچنان می تواند این ویروس کشنده را منتقل کنند.

ایوب کرد شامگاه روز گذشته (22 فروردین ماه) در کمیته مشترک بیماری های هاری و تب کریمه کنگو سیب و سوران، ادامه داد: هم استانی های با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و آغاز فعالیت کنه ناقل ویروس تب کنگو، لازم است گوشت قرمز را از محل های معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و درصورت خریدن گوشت دام هایی که از سلامت آنها مطمئن نیستند، گوشت را به مدت 24 ساعت در یخچال نگه دارند.

وی بیان کرد: رعایت بهداشت فردی و اصول ایمنی بهداشتی مانند استفاده از دستکش، برای افرادی که با دام زنده سروکار دارند، الزامی است چون راه اصلی ابتلا به تب کریمه کنگو تماس با کنه آلوده و ترشحات بدن حیوان است.

مهندس ایوب کرد گفت: تب خون ریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری حاد تب دار است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می شود.


برچسب ها: مدیر شبکه بهداشت و درمان - شبکه بهداشت و درمان - گوشت - سیب و سوران - مدیر شبکه بهداشت - بهداشت و درمان - ویروس
آخرین اخبار سرویس:

پختن کامل گوشت لازمه جلوگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو است

پختن کامل گوشت لازمه جلوگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو است