مطالب مرتبط:
شهردار شیروان استعفا داد
واکنش مجلس به رکوردشکنی قیمت دلار در بازار/​ نماینده شاهین شهر: ترمز قیمت ها بریده؛ بانک مرکزی بگوید دلیل افزایش قیمت ارز چیست؟/ قالیباف: جلسه ای با مسئولان برگزار می کنیم
دستگیری جاعل مدارک و اسکناس در این شهر
دره تفی مریوان؛ شهر لک لک های جهان
دستگیری جاعل مدارک و اسکناس در این شهر
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 فروردین 1403 ساعت 11:152024-04-07سياسي

ماجرای 3 شهردار در شهر شیروان چیست؟


اعضای شورای اسلامی شهر شیروان 15 فروردین ماه صرفاً در یک جلسه اقدام به عزل شهردار کردند و یکی از پرسنل شهرداری را به عنوان سرپرست شهرداری و رییس فعلی شورای اسلامی شیروان را به عنوان شهردار آینده انتخاب کردند.

- موضوع های مرتبط با شورای اسلامی شهرها و شهرداری ها در استان خراسان شمالی معمولاً با حواشی مختلف همراه بوده است؛ سال گذشته شاهد این موضوع در مرکز استان بودیم و ابتدای امسال در شیروان - دومین شهر پرجمعیت استان - نیز شاهد اختلاف نظرها و حواشی مختلف هستیم که سبب تصمیم گیری شورای شهر برای انتخاب سرپرست و شهردار جدید برای این شهر شده است.

عزل و انتخاب شهردار از جمله اختیارات قانونی اعضای شورای اسلامی شهرهاست؛ البته این عزل و نصب شرط و شروطی دارد که منظور از آن، رعایت چارچوب های قانونی است.

شورای اسلامی شهر اگر تصمیم بر تغییر شهردار دارد، باید این اقدام را براساس قوانین انجام دهد، یعنی باید شهردار از این موضوع مطلع باشد و نسبت به موارد مد نظر اعضای شورای شهر، پاسخ های خود را ارائه و از خودش دفاع کند.

مصوبه شورای شهر شیروان غیرقانونی است مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با تاکید بر اینکه مصوبه اعضای شورای اسلامی شهر شیروان برای عزل شهردار و انتخاب سرپرست و شهردار جدید د


برچسب ها: شورای اسلامی شهر - شورای اسلامی - شهردار - شورای اسلامی شهرها - اسلامی - شورای - شیروان
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای 3 شهردار در شهر شیروان چیست؟

ماجرای 3 شهردار در شهر شیروان چیست؟