مطالب مرتبط:
حکایت سه جاذبه طبیعی شهرستان بویراحمد که در فهرست آثار ملی ثبت شده است
16 اثر خراسان شمالی پارسال در فهرست آثار ملی ثبت شد
ثبت نام طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد
فهرست نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتسال بانوان اعلام شد
آثار توجه به مرگ در نگاه قرآن و روایات
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 فروردین 1403 ساعت 15:302024-04-07سياسي

ثبت آش کشکک نهاوند در فهرست آثار ناملموس ملی


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند گفت: آش کشکک نهاوند به عنوان یک اثر معنوی ثبت آثار ناملموس ملی کشور می شود.

- ایسنا/همدان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند گفت: آش کشکک نهاوند به عنوان یک اثر معنوی ثبت آثار ناملموس ملی کشور می شود.

محمد احمدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: آش کشکک یکی از غذاهای سنتی خوشمزه خاص مردم نهاوند است که پخت آن نیز درحال حاضر رایج بوده؛ اگرچه در گذشته رونق آن بیشتر از حال حاضر بود.

وی تصریح کرد: مواد تشکیل دهنده این غذای خوشمزه و مقوی نهاوند که در زمستان های سرد درست می شود شامل لوبیای قرمز، بلغور گندم که به زبان محلی (پلته) گفته می شد، شیره انگور یا عسل، شکر با دارچین و روغن حیوانی است که در گذشته اغلب با دیگ زودپز و روی آتش کرسی درست می شد.

احمدی ادامه داد: برای ثبت این اثر ناملموس مستندات لازم تهیه و به مراجع بالاتر ارسال شده که کار ثبت آن در فهرست آثار ملی در اوایل سال جاری عملی خواهد شد.

وی افزود: به منظور ثبت غذاهای خاص در نهاوند تاکنون چند غذای دیگر از جمله آش ورکواز و آش بادمجان به همراه چند اثر ناملموس فرهنگی دیگر مانند کلوا، خمیر صنل، مهارت قالی عشوند و گویش نهاوندی در فهرست آثار ملی ناملموس ثبت شده است.


برچسب ها: گردشگری و صنایع دستی نهاوند - نهاوند - گردشگری و صنایع دستی - ثبت آثار ناملموس - ناملموس - رییس اداره - صنایع دستی
آخرین اخبار سرویس:

ثبت آش کشکک نهاوند در فهرست آثار ناملموس ملی

ثبت آش کشکک نهاوند در فهرست آثار ناملموس ملی