مطالب مرتبط:
مازوت سوزی در نیروگاه شازند از 28 اسفند سال گذشته متوقف شده است
آتش سوزی بزرگترین نیروگاه حرارتی روسیه را برای مدتی کوتاه از کار انداخت
حادثه در نیروگاه حرارتی روسیه/آتش سوزی چند کارخانه با حملات پهپادی
آتش سوزی انبار ضایعات در مشهد
آتش سوزی انبار ضایعات در مقدس
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 فروردین 1403 ساعت 07:302024-03-26اقتصادي

مازوت سوزی در نیروگاه شازند متوقف شده است


مدیر شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی گفت: مازوت سوزی در نیروگاه شازند از 28 اسفندماه سال گذشته متوقف شده و هم اکنون از سوخت گاز استفاده می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، عبدالرضا تقوی شامگاه دوشنبه در پی انتشار خبری مبنی بر مازوت سوزی نیروگاه شازند در فضای مجازی، در گفت و گو با ایرنا، افزود: طول هر یک از دودکش های نیروگاه بیش از 230 متر است و ارتفاع بالا در هوای سرد باعث کاهش دما شده و بخاری که از دودکش بیرون می آید به صورت شبنم یا ابر در می آید.

وی ادامه داد: این مهم باعث شده تا برخی افراد گمان کنند که نیروگاه مازوت می سوزاند در صورتی که دود مازوت سیاه رنگ است و بخاری که هم اکنون از دودکش نیروگاه بیرون می آید سفید رنگ و شبیه به ابر است.

مدیر شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی با بیان اینکه نیروگاه شازند دارای 2 دودکش است، بیان کرد: دودکش شمار 2 که ویژه واحدهای سه و چهار است هم اکنون به دلیل تعمیرات این واحدها غیرفعال است و تنها دودکش شماره یک که ویژه خطوط یک و 2 نیروگاه است فعالیت می کند و ابر سفید بر فراز این دودکش قابل مشاهده است.

تقوی اضافه کرد: سوخت مازوت در نیروگاه شازند با پیگیری های استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی از سوی وزیر نیرو و شرکت توانیر از 28 اسفندماه سال گذشته متوقف شده و در مد


برچسب ها: نیروگاه شازند - نیروگاه - مازوت - دودکش - منطقه مرکزی - شازند - نیروی برق
آخرین اخبار سرویس:

مازوت سوزی در نیروگاه شازند متوقف شده است

مازوت سوزی در نیروگاه شازند متوقف شده است