مطالب مرتبط:
چه کلمه ای در زبان فارسی نادرست تلفظ می شود| معمای بامزه!
فیلم| فارسی حرف زدن خواننده معروف ترک و آوازخوانی به زبان فارسی!
حقیقت ماجرای «من هم صبح جمعه فهمیدم» از زبان علی ربیعی/ می گفتند برجام مایه ذلت ایران شده، حالا چرا از کانال های مختلف احیای برجام را دنبال می کنید؟
سخنرانی کاندیدای مجلس به زبان انگلیسی در بابل!
ملاقات با امام زمان شرط سعادت نیست! / ناگفته هایی از زندگی آیت الله بهجت از زبان پسرش
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 اسفند 1402 ساعت 11:502024-02-27سياسي

لغتنامه های مجازی مایه بقای زبان فارسی اند


استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد ضمن بیان این که شبیه سازی لغتنامه ها در فضای مجازی به نشر، گسترش و بقای زبان فارسی کمک شایانی کرده است، - ایسنا/یزد استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد ضمن بیان این که شبیه سازی لغتنامه ها در فضای مجازی به نشر، گسترش و بقای زبان فارسی کمک شایانی کرده است، اظهار کرد: وجود لغتنامه های مجازی با قابلیت جستجو، کمک زیادی در راستای استفاده صحیح از لغات فارسی به افراد عادی و پژوهشگران کرده است .

مهدی حیدری استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد به مناسبت سالروز بزرگداشت علی اکبر دهخدا در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در دنیای امروز یکی از راههای نگهداری یک زبان، حفظ آن از طریق دانش نامه و لغتنامه است.

وی در خصوص تاثیر دهخدا در زبان فارسی، گفت: دهخدا برای زبان فارسی مشابه کاری را کرده است که فردوسی در قرن چهارم هجری برای زبان فارسی انجام داد.

حیدری اظهار کرد: با این که دهخدا در نوشتن لغتنامه، متنی را از خود خلق نکرد و مواد اولیه کار او از قبل فراهم بوده است ولی تاثیری شگرف بر بقای زبان فارسی گذاشت.

وی افزود: دهخدا طی سالیان متمادی با دقت و ممارست فراوان در کتب مختلف تحقیق و تفحص کرده، واژگان را یافت و برای هرکدام مثال هایی را ذکر کرده است.


برچسب ها: زبان فارسی - فارسی - زبان - ادبیات فارسی - دانشگاه یزد - نامه - دانشگاه
آخرین اخبار سرویس:

لغتنامه های مجازی مایه بقای زبان فارسی اند

لغتنامه های مجازی مایه بقای زبان فارسی اند