مطالب مرتبط:
کاهش آبگرفتگی معابر یزد، نتیجه برنامه ریزی شورای شهر است
بازگشت قهرمانان به شهر یزد
بازگشت قهرمانان به شهر یزد
پیشنهاد شناور بودن کرایه تاکسی به شورای شهر
این شهر در پاکستان زیر آب رفت!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 اسفند 1402 ساعت 15:252024-02-28اجتماعي

کاهش آب گرفتگی ها در شهر یزد


رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ایجاد بیش از 800 چاه جذبی و هدایت آب به سفره های آب زیرزمینی و لوله گذاری جهت انتقال آب به رودخانه مرکزی، - ایسنا/یزد رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ایجاد بیش از 800 چاه جذبی و هدایت آب به سفره های آب زیرزمینی و لوله گذاری جهت انتقال آب به رودخانه مرکزی، گفت: این اقدام ها باعث کاهش آبگرفتگی سطح شهر در سال جاری شد.

فاطمه زارع با اشاره به این که عمق چاه های جذبی ایجاد شده در سال 1402 بالای 25 متر بوده است گفت: طبق آمار به دست آمده آبگرفتگی معابر در این مدت کاهش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به این که حفر چاه های جذبی با هدف احیای سفره های سطحی و خلاصی از آبگرفتگی معابر توسط شهرداری انجام می شود گفت: درصدد هستیم با حفر چنین چاه هایی از آبگرفتگی ها که تخریب معابر و منازل را در پی دارد جلوگیری کنیم.

زارع در خصوص حفر چاه در بافت تاریخی یزد بیان کرد: در سال جاری 242 حفر چاه جذبی و هزار و 850 متر لوله گذاری در منطقه بافت تاریخی انجام شده است.

رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری با اشاره به این که لوله گذاری در منطقه چهار یزد نیز در سال 1402 در سه فاز و با اعتبار بالغ بر 160 میلیارد ریال انجام شده است، گفت: این پروژه شامل لوله گذاری خیابان پارسایی


برچسب ها: سفره های آب زیرزمینی - شورای اسلامی شهر یزد - آبگرفتگی - گرفتگی - شورای اسلامی شهر - آبگرفتگی معابر - محیط زیست شهری
آخرین اخبار سرویس:

کاهش آب گرفتگی ها در شهر یزد

کاهش آب گرفتگی ها در شهر یزد