مطالب مرتبط:
5 فلز ثروت زای آینده کشورها
5 فلز ثروت زای آینده کشورها
آخرین وضعیت دستمزد کارگران در سال آینده/ جزییات جلسه مهم درباره مزد منطقه ای
تصمیم سردار آزمون برای آینده مشخص شد
پیش بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز سه شنبه یکم اسفند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 اسفند 1402 ساعت 09:252024-02-21اقتصادي

5 فلز ثروت زای آینده کشورها


رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: رویکرد دنیا برای بهره گیری از انرژی پاک موجب شد تا فلزات به تدریج جای سوخت های فسیلی را بگیرند و 5 فلزی که در فرایندهای کم کربن قرار می گیرد آلومینیوم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا شهیدی در گردهمایی علوم زمین که امروز در محل سازمان زمین شناسی برگزار شد، با اشاره به اهمیت مواد معدنی در آینده جهان، گفت: از قرن هجدهم به بعد اهمیت مواد معدنی برای ما بیشتر می شود، به گونه ای که در حال حاضر این مواد اهمیت زیادی در زندگی ما یافته اند.

 وی بیان اینکه بهره گیری ایران از مواد معدنی از کشورهای در حال توسعه در حال عبور است، اظهار کرد: دو پنجم کشورهای در حال توسعه از این مواد در صنایع ساختمانی، زیر ساخت ها و صنایع سنگین و سبک بهره می برند.

شهیدی ادامه داد: مواد معدنی که در سطح قرار دارند، روز به روز در حال کاسته شدن هستند و محکوم به این هستیم که به سمت مواد معدنی در عمق بیشتری برویم و این روند یک روند جهانی است.

طبق آمارهای سال 2019 بیشترین استخراج صورت گرفته در زمینه آهن حدود 3 میلیارد تن است و بعد از آن عناصر دیگر چون آلومینیوم و مس قرار دارند.

شهیدی با تاکید بر اینکه آینده دنیا بر آلومینیوم است، علی رغم آنکه میزان آن نیز کم است، اظهار کرد: همچنین مصرف برخی از عناصر چون گالی


برچسب ها: مواد معدنی - کشورهای در حال توسعه - سازمان زمین شناسی - معدنی - مواد - زمین شناسی - کشورها
آخرین اخبار سرویس:

5 فلز ثروت زای آینده کشورها

5 فلز ثروت زای آینده کشورها