مطالب مرتبط:
استخدام مونتاژ کار قطعات الکترونیکی در بلندای صنعت جهان افراز در قم
کشتی آزاد باشگاه های جهان| بانک شهر قهرمان شد
کشتی آزاد باشگاه های جهان| بانک شهر قهرمان شد
کشتی آزاد باشگاه های جهان| بانک شهر قهرمان شد
آخرین فرصت برای وراث متوفی برای دریافت سود و اصل سهام اعلام شد خبرگزاری ایران و جهان نیوز
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 اسفند 1402 ساعت 15:202024-02-26سياسي

چین قدرت دیپلماتیک اول جهان شد


یک اندیشکده غربی در پی انجام مطالعه ای گزارش داد، چین اکنون به عنوان بزرگترین قدرت دیپلماتیک دنیا مطرح است و حضور دیپلماتیک آن در سراسر جهان گسترده تر از حضور آمریکاست.

- یک اندیشکده غربی در پی انجام مطالعه ای گزارش داد، چین اکنون به عنوان بزرگترین قدرت دیپلماتیک دنیا مطرح است و حضور دیپلماتیک آن در سراسر جهان گسترده تر از حضور آمریکاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اندیشکده استرالیایی انستیتوی لووی در گزارشی تحت عنوان شاخص دیپلماسی جهانی 2024 به رده بندی 66 کشور و منطقه جهان از روی تعداد نمایندگی های دیپلماتیکی که در سراسر جهان دارند، پرداخت.

در این رده بندی چین با داشتن 274 نمایندگی در شبکه دیپلماتیکش در جهان جایگاه اول را کسب کرد، در حالی که ایالات متحده آمریکا با 271 نمایندگی دیپلماتیک در رده دوم این رده بندی قرار گرفت.

گزارش این اندیشکده مشخص می کند که این جایگاه برای پکن حاصل تلاش هایی است که برای گسترش نفوذش در جهان در ضمن رقابت شدید ژئوپلتیکی با واشنگتن به خرج داده است.

به نوشته نشریه نیوزویک، رایان نیلام ، مدیر برنامه سیاست خارجی و آرای عمومی انستیتوی لووی مستقر در شهر سیدنی استرالیا در بیانیه ای اظهار کرد: دیپلماسی اغلب به عنوان یک ابزار گسترش نفوذ مغفول واقع شده اما هرگز برای کشورداری فاکتوری مهم تر از دیپلماسی وجود نداشت


برچسب ها: دیپلماتیک - اندیشکده - جهان - گزارش - نمایندگی - رده بندی - آمریکا
آخرین اخبار سرویس:

چین قدرت دیپلماتیک اول جهان شد

چین قدرت دیپلماتیک اول جهان شد