مطالب مرتبط:
زیاده روی در مصرف قند چه عواقبی دارد؟
کاهش 40 درصدی مصرف در گرو افزایش سواد آبی مردم است
عوارض مصرف قند از سرطان تا بد خلقی
ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه ها
پیش بینی میانگین مصرف روزانه 120 میلیون لیتر بنزین در نوروز
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 اسفند 1402 ساعت 09:052024-03-09پزشكي

سرفه های ناشی از برونشیت حاد نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارد


یک متخصص بیماری های عفونی چهارمحال و بختیاری گفت: سرفه های ناشی از برونشیت حاد نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ها ندارد، استفاده از آنتی بیوتیک ‎ها مدت زمان درمان را تغییر نمی دهد بلکه مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها در جامعه باعث اشاعه میکروب های مقاوم هم می شود.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک متخصص بیماری های عفونی چهارمحال و بختیاری گفت: سرفه های ناشی از برونشیت حاد نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ها ندارد، استفاده از آنتی بیوتیک ‎ها مدت زمان درمان را تغییر نمی دهد بلکه مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها در جامعه باعث اشاعه میکروب های مقاوم هم می شود.

مسعود حفیظی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به علائم برونشیت حاد، اظهار کرد: در واقع بیماری سرماخوردگی در اثر ویروس های شایع تنفسی که در جامعه رواج و گسترش پیدا کرده است رخ می دهد و فرد بیمار در یک دوره یک هفته الی 10 روز بهبودی کامل پیدا می کند، اما وقتی از برونشیت حاد صحبت می شود فرد بیمار دچار سرفه های طولانی و اذیت کننده می شود و این سرفه ها بیش از یک تا سه هفته ادامه پیدا کند.

وی افزود: برونشیت حاد تقریباً همان سرماخوردگی طول کشیده است که شایع ترین علت آن ویروس ها هستند، این بیماری جای نگرانی ندارد به طوری که دوره طولانی مدت تری نسبت به سرماخوردگی دارد تا فرد بهبود پیدا کند.


برچسب ها: آنتی بیوتیک - آنتی بیوتیک ها - چهارمحال و بختیاری - مصرف آنتی بیوتیک - متخصص بیماری های عفونی - بیماری های عفونی - برونشیت
آخرین اخبار سرویس:

سرفه های ناشی از برونشیت حاد نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارد

سرفه های ناشی از برونشیت حاد نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارد