مطالب مرتبط:
بیماری های کلیوی بی صدا آغاز می شود/ پرهیز از مصرف نمک و داروهای مسکن
نارسایی مزمن کلیوی خاموش و بی صدا آغاز می شود
این بیماری بی صدا آغاز می شود؛ حواستان را جمع کنید!
آغاز سود سهام عدالت متوفیان از امروز
فیلم | آغاز خدمات رسانی نوروزی در چهارمحال و بختیاری
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 اسفند 1402 ساعت 17:352024-03-15پزشكي

بیماری های کلیوی بی صدا آغاز می شود


استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نارسایی را از شایع ترین انواع بیماری های کلیوی عنوان کرد که به دو صورت حاد و مزمن مشاهده می شود و در صورت عدم درمان می تواند کشنده باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، یک فوق تخصص نفرولوژی، نارسایی مزمن را شایع ترین بیماری کلیه برشمرد که بسیار خاموش و بی صدا آغاز و پیشرفت می کند.

فاطمه یساری، کلیه را تصفیه خانه بدن و یک ارگان مهم برای تنظیم آب و الکترولیت ها و دفع مواد زائد از بدن عنوان کرد و گفت: بیماری های کلیوی در مراحل اولیه خاموش و بدون علامت هستند و زمانی علائم آنها آشکارمی شود که عملکرد کلیه ها کاهش یافته یا متوقف شده است؛ متأسفانه در این مرحله بیماری بسیار پیشرفت کرده است.

 به گفته این فوق تخصص نفرولوژی، با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی عمومی درخصوص اهمیت و نقش کلیه ها، علل بیماری های کلیوی، علائم و راه های پیشگیری می توان احتمال ابتلاء به اختلالات عملکرد و نارسایی کلیوی را کاهش داد و از مرگ بسیاری از افراد جلوگیری کرد.

یساری با اشاره به نحوه عملکرد کلیه افزود: کلیه ها از طریق ترشح آب و مواد اضافی به داخل ادرار در تنظیم مایعات بدن نقش دارند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نارسایی را از شایع ترین انواع بیماری های کلیوی عنوان کرد که به دو صورت حاد و مزمن مشاهده می شود و د


برچسب ها: بیماری های کلیوی - بیماری - دانشگاه علوم پزشکی - کلیه - فوق تخصص - راه های پیشگیری - کلیه ها
آخرین اخبار سرویس:

بیماری های کلیوی بی صدا آغاز می شود

بیماری های کلیوی بی صدا آغاز می شود