مطالب مرتبط:
روزی برای دوستداران «پی»
رفتار غیرحرفه ای از مربی لالیگایی؛ آقای نکونام به فکر روزی باش که گوش شنوایی نباشد!
فردا درهای بهشت زهرا(س) از 4 صبح، به صورت شبانه روزی باز است
دعای رزق و روزی | هنگام خروج از خانه این دعای کوتاه را بخوان
روزی که ژابی آلونسو به سردار درس فوتبال داد!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 اسفند 1402 ساعت 08:002024-03-14دانش

روزی برای دوستداران «پی»


در حالی امروز روز جهانی ریاضیات را همگام با جهانیان گرامی می داریم که بر اساس گزارش های منتشر شده در بین 58 کشور دنیا به ترتیب رتبه 50 و 48 را در پیشرفت دروس ریاضی و علوم کسب کرده ایم و بی رغبتی گسترده ای را از سوی دانشجویان برای جذب در رشته های علوم پایه شاهدیم .

- در حالی امروز روز جهانی ریاضیات را همگام با جهانیان گرامی می داریم که بر اساس گزارش های منتشر شده در بین 58 کشور دنیا به ترتیب رتبه 50 و 48 را در پیشرفت دروس ریاضی و علوم کسب کرده ایم و بی رغبتی گسترده ای را از سوی دانشجویان برای جذب در رشته های علوم پایه شاهدیم که یکی از مهمترین دلایل آن بیکاری گسترده فارغ التحصیلان آن است.

 ریاضیات فن محاسبه اعداد است و نیز به مطالعه مباحثی چون کمیت، ساختار (جبر)، فضا (هندسه) و تغییرات (آنالیز ریاضیات) می پردازد.

 ریاضیدانان به دنبال الگوهایی هستند که بتوان از آنها استفاده کرده و حدس های جدید را به صورت فرمول درآورند؛ آنها درستی یا نادرستی حدس ها را با اثبات ریاضی نشان می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از کهن ترین متون ریاضی کشف شده جهان، قطعه پاپیروسی است که قدمت این قطعه پاپیروس به 1650 سال پیش از میلاد باز می گردد و اطلاعات بسیار ارزشمندی را از ریاضیات مصر باستان در اختیار ما می گذارد.


برچسب ها: ریاضی - ریاضیات - جهانی - گسترده - دانشجویان - علوم پایه - علوم
آخرین اخبار سرویس:

روزی برای دوستداران «پی»

روزی برای دوستداران «پی»