مطالب مرتبط:
پیش بینی ریزش قیمت سکه | حباب سکه 100 هزار تومان کاهش یافت
قیمت کنسرو تن ماهی در بازار کاهش یافت
نرخ بیکاری در منطقه یورو کاهش یافت
قیمت برنج ایرانی درجه یک کاهش یافت
قیمت دلار، یورو و 44 ارز دیگر امروز 10 اسفند / نرخ رسمی 28 ارز کاهش یافت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 اسفند 1402 ساعت 11:402024-03-02اقتصادي

مدت زمان رسیدگی به پرونده های کارگری کاهش یافت


معاون وزیر کار بر لزوم کاهش زمان رسیدگی به پرونده های اختلافات کارگری تاکید کرد و گفت: با ایجاد سامانه جامع روابط کار زمان رسیدگی به پرونده ها در مراجع حل اختلاف کاهش کاهش پیدا کرده است.

- معاون وزیر کار بر لزوم کاهش زمان رسیدگی به پرونده های اختلافات کارگری تاکید کرد و گفت: با ایجاد سامانه جامع روابط کار زمان رسیدگی به پرونده ها در مراجع حل اختلاف کاهش کاهش پیدا کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بی تردید موضوع سازش کارگر و کارفرما با توجه به نقش برقراری روابط حسنه میان کارگر و کارفرما در ادامه حیات کارگاه و افزایش کمیت و بهبود کیفیت تولید از اهمیت و حساسیت بسیاری برخوردار است.

برابر ماده 157 قانون کار هرگونه اختلافات کارگری در گام نخست باید از طریق سازش حل و فصل شود و چنانچه سازش محقق نشد، از طریق ادارات کار یا مراجع حل اختلاف امکان رسیدگی به شکایات وجود دارد.

احیای مجدد ماده 157 قانون کار و برقراری کمیته های سازش درون کارگاهی اقدامی موثر در جهت حل مشکلات بنگاه ها، کاهش دعاوی کارگر و کارفرما و پیگیری مطالبات نیروهای کار است.

وزارت کار از زمان استقرار دولت سیزدهم، در جهت کاهش دعاوی کارگری و کارفرمایی و کاهش زمان رسیدگی به شکایات کارگر و کارفرما اهتمام و تلاش بسیاری را صورت داده است؛ چنانچه در حوزه روابط کار کمیته هایی به منظور رس


برچسب ها: پرونده ها - سامانه جامع روابط کار - رسیدگی - اختلاف - کارگر - پرونده - کاهش
آخرین اخبار سرویس:

مدت زمان رسیدگی به پرونده های کارگری کاهش یافت

مدت زمان رسیدگی به پرونده های کارگری کاهش یافت