مطالب مرتبط:
تلاوت ترتیل جزء پنجم قرآن با صدای حمیدرضا احمدی وفا
حمام کردن با آب داغ چه تاثیری بر سلامت قلب دارد؟
توبه نامه تتلو چه تاثیری بر حکم او دارد؟
حضور خانواده خواننده معروف پاپ در بک استیج+ عکس
انتخابات آمریکا بر بازار ارز ایران چه تاثیری می گذارد؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 اسفند 1402 ساعت 14:552024-03-16سياسي

شوک درمانی احمدی نژاد چه تاثیری بر خانواده ها گذاشت؟


در دوره احمدی نژاد که قله درآمد های نفتی تجربه شده در تاریخ اقتصاد نفتی ایران است؛ چون جهت گیری اصلی معطوف به شوک درمانی بود، - در آن دوره هشت ساله، کسری بودجه خانوار ها چهار برابر افزایش پیدا کرد.

فرشاد مومنی، اقتصاددان و رییس موسسه دین و اقتصاد که در نشستی با عنوان فساد در نظام سرمایه سالار در پردیس دانشگاه علامه طباطبایی و در گروه سیاست گذاری عمومی دانشکده حقوق و علوم سیاسی سخن می گفت، ضمن تشریح ابعاد مفهوم شناسانه مقوله فساد خاطرنشان کرد: ما در کشور به طور غیرعادی با پدیده شکست سیاست گذاری ها روبه رو هستیم.

وجه تلخ تر ماجرا این است که در میان انبوه سیاست های شکست خورده، در هر زمینه ای که دولت ها حیثیت و مایه بیشتری از خود گذاشته اند، شدت و عمق آن شکست بیشتر بوده است.

بنابراین در سطح توسعه و کلان، هزینه فرصت فساد تا جا هایی جلو می رود که می تواند اساس بقای جامعه و امنیت ملی را به مخاطره بیندازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاعتماد، این استاد دانشگاه با بیان اینکه یکی از کارکرد های فساد، مشروعیت سوزی است و ما در این زمینه، ماجرا هایی داریم که هر کدام در جای خود ارزش جدی گرفتن دارد، ادامه داد: فساد صدا های توسعه خواه را به حاشیه می راند و در این شرایط، هیاهو های اصلی، هیاهو هایی است که از مناسبات فاسد نفع می برند.


برچسب ها: دانشکده حقوق و علوم سیاسی - دانشگاه علامه طباطبایی - شوک درمانی - احمدی نژاد - اقتصاد - سیاست - علامه طباطبایی
آخرین اخبار سرویس:

شوک درمانی احمدی نژاد چه تاثیری بر خانواده ها گذاشت؟

شوک درمانی احمدی نژاد چه تاثیری بر خانواده ها گذاشت؟