مطالب مرتبط:
روش تعیین حقوق سال 1403 تغییر کرد
روش تعیین دستمزد سال 1403 تغییر کرد
جدول افزایش حقوق ها در سال 1403 منتشر شد+ عکس
حقوق بازنشستگان در سال 1403 چقدر افزایش می یابد؟ جزییات مهم همسازی سازی بازنشستکان+جدول
تغییر روش تعیین حقوق سال 1403
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 اسفند 1402 ساعت 23:202024-03-07فرهنگي

حدادعادل اعلام کرد: انتشار واژه های مصوب سال گذشته در نمایشگاه کتاب اردیبهشت 1403


رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی از انتشار واژه های مصوب شده سال گذشته به صورت یک فرهنگ اختصاصی در نمایشگاه کتاب 25 اریبهشت ماه 1403 خبر داد.

- ایسنا/همدان رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی از انتشار واژه های مصوب شده سال گذشته به صورت یک فرهنگ اختصاصی در نمایشگاه کتاب 25 اریبهشت ماه 1403 خبر داد.

غلامعلی حدادعادل در حاشیه همایش بیدارگر مشرق زمین در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از سال 71 تاکنون بیش از 70 هزار کلمه معادل برای واژه های بیگانه تصویب شده است که در همین رابطه واژه های مصوب شده سال گذشته را به صورت یک فرهنگ اختصاصی در نمایشگاه کتاب 25 اردیبهشت ماه 1403 منتشر خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به سیدجمال الدین اسدآبادی بیان کرد: از اینکه یک دانشگاه در زادگاه سیدجمال الدین اسدآبادی به نام وی تأسیس شده و هر ساله این دانشگاه به نام این بیدارگر مشرق زمین، همایش و مراسم های مختلفی دارد جای بسی خوشحالی بوده و قدم بسیار مثبتی است.

حدادعادل ادامه داد: برای عمق بخشیدن به این اقدامات به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی پیشنهاد دادم یک مرکز سیدجمال شناسی در دانشگاه ایجاد کند و در این دانشگاه پژوهش های مختلفی را در رابطه با سیدجمال انجام و آثاری در قالب انواع کتاب، فیلم و نمایش تولید کند تا این تولیدات به سراسر کشور و حتی خارج از کشور انتش


برچسب ها: نمایشگاه کتاب - فرهنگستان زبان و ادب فارسی - سیدجمال الدین اسدآبادی - فرهنگستان زبان و ادب - نمایشگاه - زبان و ادب فارسی - فرهنگستان زبان
آخرین اخبار سرویس:

حدادعادل اعلام کرد: انتشار واژه های مصوب سال گذشته در نمایشگاه کتاب اردیبهشت 1403

حدادعادل اعلام کرد: انتشار واژه های مصوب سال گذشته در نمایشگاه کتاب اردیبهشت 1403