مطالب مرتبط:
نکات مهم برای روزه داران: این غذاها مناسب افطار و سحر است
عکس جذاب سحر دولتشاهی در پشت صحنه «افعی»
اعمال سحر های ماه مبارک رمضان
سوپرایزِ عجیبِ سحر دولتشاهی برای خانواده همایون شجریان!
این غذاها مناسب افطار و سحر است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 اسفند 1402 ساعت 12:352024-03-13سياسي

سحر برخیز که صبح صادق آمد


در مازندران برخی از اهالی محل دو ساعت قبل از اذان صبح، یا بر بالای بلندترین منطقه روستا با در دست گرفتن چراغ و نواختن بر طبل و سر دادن اشعار مذهبی و نوای «سحر برخیز»، - ایسنا/مازندران در مازندران برخی از اهالی محل دو ساعت قبل از اذان صبح، یا بر بالای بلندترین منطقه روستا با در دست گرفتن چراغ و نواختن بر طبل و سر دادن اشعار مذهبی و نوای سحر برخیز ، سحر برخیز که صبح صادق آمد ، از رسیدن سحر خبر می دهند.

سحری خوانی از آیین های رایج میان مردم در اکثر مناطق است که البته با توجه به ورود تجهیزات ارتباطی رو به فراموشی رفته و وسایل ارتباط جمعی و رسانه های مدرن تاثیری منفی بر کارکرد آیین های کهن با کارکرد اطلاع رسانی گذاشته است.

با این وجود اما همچنان برخی از اهالی محل دو ساعت قبل از اذان صبح، یا بر بالای بلندترین منطقه روستا می روند و با اشعار عرفانی مردم را برای سحر بیدار می کنند و یا با در دست گرفتن چراغ و نواختن بر طبل و سر دادن اشعار مذهبی و نوای سحر برخیز ، سحر برخیز که صبح صادق آمد ، از رسیدن سحر خبر می دهند.

مردم ایران کهن، از دیر باز مانند هر تمدن دیرینه ای، برای بسیاری از مناسبت های ملی و مذهبی خود، آیین های ویژه ای برگزار می کردند، پس از ورود اسلام به ایران نیز بسیاری از مناسبت های اسلامی، رنگ و بوی ایرانی به خود گرفت و حتی ایران


برچسب ها: مازندران - بلندترین - اهالی - منطقه - روستا - اشعار - چراغ
آخرین اخبار سرویس:

سحر برخیز که صبح صادق آمد

سحر برخیز که صبح صادق آمد