مطالب مرتبط:
اجازه به شهرداری برای افزایش حقوق کارکنان رسمی و جبران عقب ماندگی احکام حقوقی آنها
اجازه به شهرداری برای افزایش حقوق کارکنان رسمی و جبران عقب ماندگی احکام حقوقی آنها
جهانگیری: دولت سیزدهم فعلا به این نتیجه رسیده که به ما بد بگویند/ تصور می کنند اگر شعار دهند که «ما می توانیم» اوضاع درست می شود! کدام می توانیم؟ آیا شما توانستید تورم را کاهش دهید؟
سنگینی تورم به وام های مسکن رسید
جهانگیری: تصور می کنند اگر شعار دهند که «ما میتوانیم» اوضاع درست می شود! کدام می توانیم؟ تورم را کاهش دادید یا گره ای از تحریم ها باز کردید؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 اسفند 1402 ساعت 19:352024-02-20اقتصادي

عقب ماندگی مزد از تورم


سال هاست میزان افزایش دستمزد ها از تورم در کشور جا مانده و این امر سبب کاهش قابل ملاحظه قدرت خرید کارگران و افزایش گروه های مشمول خط فقر در کشور شده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، ابراهیم شیخ در شرق نوشت: تعیین حداقل حقوق و دستمزد سالانه نیروی کار از مهم ترین تصمیمات دولت ها با همکاری نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی در حفظ و نگهداشت، رفاه و انگیزش منابع انسانی در کشور است.

با توجه با آنکه در حال حاضر بحث تعیین حداقل دستمزد و مزایای ثابت کارگران در جریان است، در این خصوص نکات زیر حائز اهمیت است.

1- سال هاست میزان افزایش دستمزد ها از تورم در کشور جا مانده و این امر سبب کاهش قابل ملاحظه قدرت خرید کارگران و افزایش گروه های مشمول خط فقر در کشور شده است، به نحوی که هم اکنون نه تنها تمامی حداقل بگیران و بلکه بسیاری از کسانی که تا حدودی بالاتر از این محدوده هم هستند و تشکیل خانواده داده و صاحب فرزند هستند، در زمره فقرا محسوب شده و توان گذراندن حداقل زندگی را ندارند.

برای اثبات این سخن کافی است نگاهی به شاخص انگل (اقتصاددان آمریکایی) داشته باشیم.

در این شاخص، هرچه ضریب بالاتری به دست آید، درواقع خانوار خریدار مطلق غذا و خوراک است و در مقابل فقر بسیار آسیب پذیرتر خواهد بود.


برچسب ها: قدرت خرید کارگران - افزایش دستمزد - دستمزد - افزایش - کارگران - کشور - قدرت خرید
آخرین اخبار سرویس:

عقب ماندگی مزد از تورم

عقب ماندگی مزد از تورم