مطالب مرتبط:
مرگ 5 تن بر اثر یک بیماری ویروسی در آرژانتین
این بیماری خطرناک برای نازایی زنان را بشناسید
بیماری اکتیمای مسری شتر در قشم مشاهده شد
نمک علت اصلی پرفشاری خون و به دنبال آن بیماری های قلبی و عروقی است
 بستری و درمان 15 بیماری «سخت درمان» در مراکز دولتی رایگان است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 بهمن 1402 ساعت 17:102024-01-29پزشكي

بیماری های غیرواگیر عامل 68 درصد مرگ ها در جهان است


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: پویش ﻣﻠﻲ ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ ﺳﺮﻃﺎن از هفتم تا پانزدهم ﺑﻬﻤﻦ ماه با شعار «من مسئولم، برای پیشگیری از سرطان خودم، - ایسنا/کردستان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: پویش ﻣﻠﻲ ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ ﺳﺮﻃﺎن از هفتم تا پانزدهم ﺑﻬﻤﻦ ماه با شعار من مسئولم، برای پیشگیری از سرطان خودم، خانواده ام و جامعه ام در استان اجرا می شود.

دکتر فرزام بیدارپور امروز (نهم بهمن ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: علاوه بر این شعار، شعارهای سرطان قابل پیشگیری و درمان است با خودمراقبتی و امید و آگاهی زودتر، اقدام موثرتر هم مطرح است.

او ادامه داد: سرطان در کنار سایر بیماری های غیرواگیر عامل 68 درصد مرگ ها در جهان و 80 درصد مرگ ها در کشورهای با درآمد پایین و متوسط است.

وی سرطان های شایع در کشور را در کل جمعیت به ترتیب مربوط به پستان، پروستات و کولورکتال و در مردان پروستات، پوست و معده و در زنان پستان، تیرویید و کولورکتال دانست و گفت: در کردستان هم سرطان در کل جمعیت، پستان، معده و پوست، در مردان معده، پوست و پروستات و در زنان پستان، پوست و کولورکتال است.

بیدارپور در توصیه هایی برای پیشگیری از بیماری سرطان، گفت: اطلاع از روش های خود مراقبتی برای پیشگیری از سرطان، مراجعه به پایگاه های


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی استان - بیماری های غیرواگیر - دانشگاه علوم پزشکی - پیشگیری از سرطان - استان کردستان - سرطان - دانشگاه علوم
آخرین اخبار سرویس:

بیماری های غیرواگیر عامل 68 درصد مرگ ها در جهان است

بیماری های غیرواگیر عامل 68 درصد مرگ ها در جهان است