مطالب مرتبط:
قانونگذاری در زمینه دیپ فیک ضروری است
قانونگذاری در زمینه «دیپ فیک » ضروری است
لزوم جدی قانونگذاری در زمینه «دیپ فیک »
درآمد مسی و رونالدو از فالوورهای فیک چقدر است؟
چرا ساعت بازی ایران و ژاپن تغییر نکرد؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 بهمن 1402 ساعت 12:302024-02-03سياسي

چرا قانونگذاری در زمینه «دیپ فیک» ضروری است؟!


یک وکیل دادگستری در رابطه با استفاده از دیپ فیک برای اهداف مجرمانه و غیر اخلاقی گفت: فناوری های نوین مانند سایر ابزار های ساخت دست بشر مانند چاقویی دو لب عمل می کند؛ - به نحوی که می توان از آن ها برای امور مشروع و تسهیل امور دشوار در زندگی روزمره استفاده کرد و یا از آن ها به عنوان یک ابزار برای اهداف و اغراض مجرمانه و نامشروع سود برد.

در حال حاضر قانون مستقلّی در کشور برای دیپ فیک ها و جرایمی که از طریق این فناوری ارتکاب پیدا می کند وضع نشده است و به علاوه علی رغم ورود این فناوری به کشور، هنوز ضوابطی توسط مراجع ذی صلاح برای استفاده از این فناوری در کشور به تصویب نرسیده تا حدود استفاده از این فناوری در عرصه های مختلف برای کاربران آن تشریح شود.

یک وکیل دادگستری گفت: خلاء وجود قوانین خاص در خصوص بزهکاری از طریق فناوری دیپ فیک که بر پایه هوش مصنوعی بنا شده است با وجود قوانین و مقررات دیگری در حوزه جرایم رایانه ای و برخی دیگر از قوانین، تا اندازه ای قایل جبران است، ولی با توجه به ابعاد گسترده این فناوری و سرعت رشد و توسعه آن، قانونگذاری خاص در این زمینه ضروری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدمهدی حجتی در رابطه با استفاده از دیپ فیک برای اهداف مجرمانه و غیر اخلاقی گفت: فناوری های نوین مانند سایر ابزار های ساخت دست بشر مانند چاقویی دو لب عمل


برچسب ها: فناوری - استفاده - دیپ فیک - وکیل دادگستری - دادگستری - مجرمانه - قوانین و مقررات
آخرین اخبار سرویس:

چرا قانونگذاری در زمینه «دیپ فیک» ضروری است؟!

چرا قانونگذاری در زمینه «دیپ فیک» ضروری است؟!