مطالب مرتبط:
درخواست وزیر خارجه آمریکا برای تسریع اجرای عملیات نظامی برنامه ریزی شده اتحادیه اروپا در دریای سرخ
خطای نظامی اروپا برای مداخله در دریای سرخ
خطای نظامی اروپا برای مداخله در دریای سرخ
مرگ 2 نظامی آمریکایی در دریای سرخ
کشته شدن 2 نظامی آمریکا در نزدیکی دریای سرخ/ حملات شدید ترامپ و نیکی هیلی به یکدیگر/ موشک باران پایگاه های آمریکا در شرق سوریه/ کناره گیری نامزد جمهوری خواه به نفع ترامپ
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 بهمن 1402 ساعت 22:002024-01-22بين الملل

بورل خبر داد: توافق اتحادیه اروپا برای اقدام نظامی در دریای سرخ


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه خبر داد که این اتحادیه به یک توافقنامه اقدام نظامی در دریای سرخ برای ایمن سازی حمل و نقل تجاری در این منطقه رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه خبر داد که اتحادیه اروپا به یک توافقنامه اقدام نظامی در دریای سرخ رسیده است.

وی که این سخنان را پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا مطرح می کرد، افزود: این عملیات برای ایمن سازی حمل و نقل تجاری در این منطقه انجام خواهد شد .

این اقدام اتحادیه اروپا در حالی صورت می گیرد که نشریه آمریکایی اینترسپت در گزارشی به قدرت انصارالله یمن و حملات موشکی موفقیت آمیز این گروه که کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی را هدف می گیرند، اشاره کرد و از آن به عنوان یک بازیگر قدرتمند یاد کرد.

طبق این گزارش، حملات سه ماه اخیر انصارالله در دریای سرخ، رژیم صهیونیستی را وادار کرد تا حجم حملات زمینی در غزه را کاهش دهد و اجازه دهد تا کمک های بین المللی وارد غزه شود.

این نشریه سپس در ادامه به حملات اخیر ائتلاف تحت رهبری آمریکا به یمن اشاره کرد و نوشت که از هفته گذشته، ایالات متحده پنج حمله هوایی علیه مواضع انصارالله انجام داد که نتیجه آن این شد که شدت عمل انصارالله افزایش یابد و حملات موشکی و پهپادی


برچسب ها: اتحادیه اروپا - اتحادیه - اقدام نظامی - اروپا - دریای سرخ - سیاست خارجی - اقدام
آخرین اخبار سرویس:

بورل خبر داد: توافق اتحادیه اروپا برای اقدام نظامی در دریای سرخ

بورل خبر داد: توافق اتحادیه اروپا برای اقدام نظامی در دریای سرخ