مطالب مرتبط:
اعلام سرطان های شایع در ایران
معرفی شایع ترین سرطان ها در ایران
شایع ترین سرطان ها در ایران
مجوز ساخت بیمارستان سرطان در یاسوج صادر شد
خط و نشان فرمانده کل سپاه برای دشمنان در صورت حمله به ایران
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 بهمن 1402 ساعت 05:352024-02-01پزشكي

ساخت اسکنر لام آزمایشگاهی برای تشخیص سرطان پستان در ایران


گروهی از محققان یکی از شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان آذربایجان غربی اسکنر لام تشخیصی برای تشخیص سرطان پستان را تجاری سازی کردند.

- گروهی از محققان یکی از شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان آذربایجان غربی اسکنر لام تشخیصی برای تشخیص سرطان پستان را تجاری سازی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اسکنر لام میکروسکوپی یا اسلاید اسکنر به سیستمی گفته می شود که قادر است لام های شیشه ای میکروسکوپی را در ورودی، دریافت و با انجام تصویربرداری میکروسکوپی دیجیتال از آنها، لام های مجازی تولید کند.

اسکنر لام میکروسکوپی (Whole Slide Scanner یا اسلاید اسکنر) به سیستمی گفته می شود که قادر است لام های شیشه ای میکروسکوپی را در ورودی دریافت کند و با انجام تصویربرداری میکروسکوپی دیجیتال از آنها، لام های مجازی تولید کند.

لام مجازی (Virtual Slide) یک تصویر بزرگ دیجیتالی (معمولاً با رزولوشن بالای 100 مگاپیکسل تا 15 گیگاپیکسل) است که از به هم چسباندن تصاویر کوچک تر به صورت موزاییکی تشکیل می شود.

لام مجازی نیز یک تصویر بزرگ دیجیتالی است که از به هم چسباندن تصاویر کوچکتر به صورت موزاییکی تشکیل می شود.

یک اسکنر لام باید قادر به اسکن خودکار انواع نمونه لام های میکروسکوپی (پاتولوژی، بیولوژی، هماتولوژی، سیتولوژی، پاراسیتولوژی، تاکسیکولوژی، میکرو


برچسب ها: میکروسکوپی - پارک علم و فناوری استان - استان آذربایجان غربی - اسکنر - سرطان پستان - تشخیص سرطان - پارک علم و فناوری
آخرین اخبار سرویس:

ساخت اسکنر لام آزمایشگاهی برای تشخیص سرطان پستان در ایران

ساخت اسکنر لام آزمایشگاهی برای تشخیص سرطان پستان در ایران