مطالب مرتبط:
پیام پیمان جبلی برای سالروز تأسیس رادیو سلامت و رادیو قرآن
میزبانی مسجد بقیه الله(عج) از محفل انس با قرآن
محفل انس با قرآن در کرمانشاه برگزار شد
نشست تخصصی کارشناسان تصحیح قرآن برگزار می شود
نبود وزارت قرآن و عترت در کشور یک ضعف است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 بهمن 1402 ساعت 08:202024-02-13سياسي

یک آیه قرآن و چند نکته


مایلفظ من قول الا لدیه رقیب عتید (آیه 18 سوره ق)«انسان هیچ سخنی را برزبان نمی آورد مگر اینکه همان دم، فرشته ای مراقب و آماده برای انجام مأموریت وضبط آن است.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ مایلفظ من قول الا لدیه رقیب عتید (آیه 18 سوره ق) انسان هیچ سخنی را برزبان نمی آورد مگر اینکه همان دم، فرشته ای مراقب و آماده برای انجام مأموریت وضبط آن است.

هرسخنی نوشته می شود: خداوند دراین آیه می فرماید 2 فرشته نیز مأمورحفظ نگاهداری حساب اعمال انسان هستند که ازطرف راست وچپ از او مراقبت می کنند، پیوسته با او هستند و لحظه ای از او جدا نمی شوند این برای اتمام حجت بیشتر و تأکید بر لزوم نگاهداری حساب اعمال است.

  از امام صادق (ع) روایت شده است: خداوند این فرشتگان را مأمورعبادت خود کرده و آنها را شاهد بر بندگانش قرار داده تا بندگان به خاطر ملازمت آنان بیشتر مواظب اطاعت الهی باشند و از معصیت او بیشتر اجتناب کنند چه بسیار بنده ای که تصمیم به انجام گناه می گیرد سپس به یاد این دو فرشته می افتد و خودداری می کند ومی گوید: پروردگارم مرامی بیند وفرشتگان حافظ اعمال، نیز گواهی می دهند.

  در روایتی ازپیامبراکرم ( ص ) چنین مضمونی آمده که فرشته سمت راست نویسنده حسنات است وفرشته سمت چپ،نویسنده سیئات وفرشته یکم، فرمانده فرشته دوم است هنگامی که انسان عمل نیکی انج


برچسب ها: انسان - فرشته - مأموریت - بندگان - خداوند - امام صادق - همان
آخرین اخبار سرویس:

یک آیه قرآن و چند نکته

یک آیه قرآن و چند نکته