مطالب مرتبط:
وحدت رمز موفقیت عملیات «والفجر 5» بود
هدف از تشکیل ستاد عملیات فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استفاده از تمام ظرفیت ها برای ارتقاء میزان اثربخشی عملیات های فرهنگی- اجتماعی است
استخدام کارشناس عملیات در توسن تکنو در بوشهر
هدف از تشکیل ستاد عملیات فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استفاده از همه توانمندی ها برای ارتقای اثربخشی عملیات فرهنگی- اجتماعی است.
1038 عملیات حزب الله علیه صهیونیست ها طی 133 روز جنگ
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 بهمن 1402 ساعت 20:352024-02-16سياسي

آنچه در عملیات «والفجر 5» گذشت؟


عملیات «والفجر 5» بهمن سال 1362 با رمز «یا زهرا (س)» در دو مرحله اجرا شد و در هر بخش خسارتی به دشمن وارد آمد - عملیات والفجر 5 بهمن سال 1362 با رمز یا زهرا (س) در دو مرحله اجرا شد و در هر بخش خسارتی به دشمن وارد آمد به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عملیات والفجر 5 ساعت 24 روز 27 بهمن سال 1362 با رمز یا زهرا (س) در منطقه کوهستانی چنگوله حد فاصل شهرهای مهران و دهلران به اجرا درآمد.

نیروهای عمل کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دو مرحله با هدف آزادسازی بلندی های منطقه چنگوله وارد عمل شدند.

در همان ساعات نخست، بلندی های پیزولی، آزادخان کشته، تنگه چنگوله و ده ها کیلومتر مربع از خاک ایران آزاد و جاده بدر - طیب عراق به تسلط نیروهای ایرانی درآمد.

همچنین به 4تیپ از گارد مرزی عراق خساراتی وارد شد.

در مرحله دوم مناطق دیگری نیز از خاک ایران و عراق آزاد شد و نیروهای خودی در آن استقرار یافتند که از جمله آن، استقرار نیروهای ایرانی در 35 کیلومتری بزرگراه بغداد - بصره است.

در این مرحله نیز 4 تیپ کوهستانی عراق به طور 100 درصد و تیپ 50 زرهی لشکر 12 بیش از 50 درصد منهدم شد و دشمن با دادن 1770 تن کشته و زخمی و اسیر در طی شش پاتک سنگین عقب نشینی کرد.

در مجموع دو مرحله عملیات، منطقه ای به گستردگی 110 کیلومتر مربع شامل بلندی های پیزولی ، تنگه چنگوله ، تونل ، چغا عسکر ، عباس عظیم ، پاسگاه های


برچسب ها: عملیات والفجر - عملیات - مرحله - سپاه پاسداران انقلاب - چنگوله - خاک ایران - آزاد
آخرین اخبار سرویس:

آنچه در عملیات «والفجر 5» گذشت؟

آنچه در عملیات «والفجر 5» گذشت؟