مطالب مرتبط:
کلینزمن: تاوان صدرنشین نشدن را برنامه فشرده دادیم/ برای قهرمانی تلاش می کنیم اما قولی نمی دهم
اسامی داوران هفته دهم لیگ برتر فوتسال بانوان
کلینزمن: تاوان صدرنشین نشدن را با برنامه فشرده دادیم/ برای قهرمانی تلاش می کنیم اما قولی نمی دهم
مهلت ارسال آثار به دبیرخانه رویداد استارتاپی فیلمنامه نویسی تمدید شد
بایدن: برای اینکه چگونه به حملات به نیرو های آمریکایی در اردن پاسخ دهم، تصمیم گرفته ام / ما خواهان جنگ گسترده تر در خاورمیانه نیستیم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 بهمن 1402 ساعت 16:352024-01-31سياسي

من فحش می دهم، تو فیش می نویسی؟!


موسی اسوار از علاقه سمیعی گیلانی به ویراستاری می گوید که این کار با خون او آمیخته شده بود و از آن لذت می برد، و حتی در این کار ایثارگونه رفتار می کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مراسم نکوداشت احمد سمیعی گیلانی همزمان با زادروز این چهره فقید فرهنگی و نخستین تولدش بعد از درگذشتش و روز ویراستار (چهارشنبه، یازدهم بهمن ماه) در کتابخانه مرکزی فرهنگستان زبان و ادب فارسی با حضور حسن انوری، محمدرضا نصیری، مسعود جعفری جزی، آبتین گلکار، مهشید نونهالی، محمود عابدی و محمدرضا ترکی برگزار شد.

بعد از سخنان غلامعلی حداد عادل، رییس فرهنگستان ، موسی اسوار، مترجم زبان عربی و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی در سخنانی با اشاره به اینکه چندسالی است سالروز تولد سمیعی گیلانی به عنوان روز ویراستار خوانده می شود، گفت: برجسته ترین خصلت استاد سمیعی، عشق به ویراستاری بود، ویراستاری در خون سمیعی بود و واقعا از آن لذت می برد.

روند ویرایش، روند جانکاهی است و معمولا ویراستاران اظهار ملال می کنند و می گویند می خواهیم آن را کنار بگذاریم اما وجود استاد سمیعی با ویرایش سرشته شده بود و برخی ملال از ویراستاری را تلنگر می زدند.

خود ایشان تعریف می کرد که فروزانفر از سر لطف احوال دانشجویانش را می پرسید و تکیه کلامش چه می کنید آقا؟ بود.


برچسب ها: فرهنگستان زبان و ادب فارسی - فرهنگستان زبان و ادب - زبان و ادب فارسی - فرهنگستان زبان - ویراستاری - فرهنگستان - سمیعی
آخرین اخبار سرویس:

من فحش می دهم، تو فیش می نویسی؟!

من فحش می دهم، تو فیش می نویسی؟!