مطالب مرتبط:
امیرعبداللهیان: خطر جنگ در خاورمیانه افزایش یافته / اگر واشنگتن حمایت از اسراییل را متوقف کند، نتانیاهو 10 دقیقه هم دوام نمی آورد / حماس را یک گروه آزادیبخش فلسطینی می دانیم که در برابر اشغالگری ایستاده
امیرعبداللهیان: خطر جنگ در خاورمیانه افزایش یافته / اگر واشنگتن حمایت از اسراییل را متوقف کند، نتانیاهو 10 دقیقه هم دوام نمی آورد / حماس را یک گروه آزادیبخش فلسطینی می دانیم که در برابر اشغالگری ایستاده / ترامپ چه انتخابات را ببرد و چه ببازد، تاثیر چندانی بر روابط آمریکا و ایران نخوا
اسراییل حق وتو علیه تشکیل کشور فلسطین را ندارد
جهان باید برای جلوگیری از اشغال سرزمین های فلسطینی به اسراییل فشار بیاورد
اسراییل خواستار خروج 500 هزار فلسطینی از خان یونس شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 بهمن 1402 ساعت 14:302024-01-24بين الملل

بورل: اسراییل در مسئله تعیین سرنوشت فلسطینی ها حق وتو ندارد


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر مواضع رژیم صهیونیستی در مورد تشکیل دولت مستقل فلسطین را نقد کرده و گفت این رژیم حق وتو در مسئله تعیین سرنوشت فلسطین را ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر و الیور ورهلی کمیسر اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: اسراییل نمی تواند حق وتویی بر حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین را داشته باشد.

بورل توضیح داد: ما از نقش حیاتی مصر در کسب اطمینان از ارسال کمک های بشردوستانه به مردم غزه، ارائه مراقبت های بهداشتی به آنها در جریان مذاکرات مربوط به وقفه بشردوستانه و آزادی گروگان ها در ماه نوامبر قدردانی می کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد که هدف اتحادیه اروپا ایجاد ائتلافی است که از ارائه مجدد دیدگاه سیاسی مبنی بر راه حل دو دولتی حمایت می کند و مصر در این زمینه یک شریک کلیدی محسوب می شود و باید اینطور باشد.

این مقام اروپایی ادامه داد: سازمان ملل بارها حق تعیین سرنوشت فلسطینیان را به رسمیت شناخته است و هیچ طرفی هم نمی تواند این حق را انکار کرده و یا با آن مخالفت کند.

بورل اوایل روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که مذاکرات برای راه حل دو کشوری در خاورمیانه خواه اسراییل بخواهد یا نه ادامه پیدا خواهد کرد.


برچسب ها: اتحادیه اروپا - اتحادیه - فلسطین - سیاست خارجی - بشردوستانه - سرنوشت - کمک های بشردوستانه
آخرین اخبار سرویس:

بورل: اسراییل در مسئله تعیین سرنوشت فلسطینی ها حق وتو ندارد

بورل: اسراییل در مسئله تعیین سرنوشت فلسطینی ها حق وتو ندارد