مطالب مرتبط:
جزییاتی از نشست سران قوا
نوسازی 100هزار تاکسی بالای 12 سال/جزییاتی از مستمری معلولان و زنان سرپرست خانوار
جزییاتی مهم از ماهواره بر قائم 120 از زبان مقام بلندپایه سپاه
مشاهده 3 قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده ساریگل
سامانه میراث سهام عدالت متوفی /جزییاتی از انتقال سهام متوفیان را مشاهده کنید+انتخاب 4 بانک و 44 کارگزاری برای انتقال سهام
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 بهمن 1402 ساعت 11:302024-01-21اقتصادي

جزییاتی جدید از دستورالعمل حفاظت از داده های کاربران


براساس سند دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی برای حفاظت از داده ها که به تازگی منتشر شده، درصورت درخواست کاربران برای حذف داده های مرتبط از قبیل حذف حساب کاربری، - یا داده های مرتبط با فعالیت آنان در سامانه و سکوی داخلی، این کار باید بلافاصله از سوی سکوها سامانه های داخلی انجام شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هفته گذشته بود که مرکز ملی فضای مجازی دستورالعمل جدیدی را برای حفاظت از داده های مردم در سکوها و سامانه ها ابلاغ کرد.

گفته شد که این دستورالعمل برای کاهش مخاطرات نقض حریم خصوصی کاربران و حمایت از آنها در برابر تهدیدات سایبری، اشخاص حقوقی غیر دولتی و دستگاه های اجرایی کشور را به رعایت قواعد جدیدی در حوزه پردازش و نگهداری داده های مرتبط با کاربران در سامانه ها و سکوهای فضای مجازی ملزم کرد.

حال با گذشت چند روز، جزییات این دستور العمل به صورت عمومی در سایت مرکز ملی فضای مجازی منتشر شده که در ابتدای آن تاکید شده است همه ارائه دهندگان خدمات از طریق سامانه ها و سکوهای فضای مجازی موظف اند حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ از آن پیروی کنند.

به طور مثال در بخشی از دستورالعمل ابلاغ شده توضیح داده شده درصورت درخواست کاربران برای حذف داده های مرتبط از قبیل حذف حساب کاربری، تمام و یا بخشی از داده های مرتبط با فعالیت آنان در سامانه و سکو (م


برچسب ها: مرکز ملی فضای مجازی - دستورالعمل - فضای مجازی - کاربران - دستور - داده - سامانه
آخرین اخبار سرویس:

جزییاتی جدید از دستورالعمل حفاظت از داده های کاربران

جزییاتی جدید از دستورالعمل حفاظت از داده های کاربران