مطالب مرتبط:
پکن: آمریکا بزرگ ترین تهدید امنیت فضایی است
وزیرخارجه چین با مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار می کند
دیدار وزیرخارجه چین با مشاور امنیت ملی آمریکا
در ایالت تگزاس آمریکا چه خبر است؟ احتمال جنگ داخلی در ایالت متحده چقدر جدی است؟ چرا خطر شورش جو بایدن را تهدید می کند؟ + فیلم و عکس
مذاکرات در آمریکا درباره خروج نظامی از سوریه |
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 بهمن 1402 ساعت 07:352024-01-27بين الملل

پکن: آمریکا بزرگ ترین تهدید امنیت فضایی است


وانگ ونبین در جریان یک نشست خبری با انتقاد از ادعایی که آمریکا از مدت ها پیش مطرح و بر اساس آن چین را تهدیدی در فضا معرفی کرده است، این تهمت ها را تنها بهانه ای برای گسترش هژمونی نظامی ایالات متحده در فضا دانست و تاکید کرد: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری شینهوا، سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه ایالات متحده به طور علنی فضای خارج از جو زمین را به یک میدان نبرد تشبیه کرده است، خاطرنشان کرد: واشنگتن تلاش زیادی برای توسعه نظامی گری در جو و برانگیختن رقابت نظامی میان قدرت ‎های بزرگ در فضا کرده است.

وانگ با اشاره به اینکه ایالات متحده مدت هاست از فناوری فضایی سوء استفاده می کند، یادآور شد: آمریکا به طرز خطرناکی فضاپیماهای دیگر کشورها را ردیابی و دنبال می کند و با این کار خطر برخورد در فضا را افزایش داده و رفتاری غیرمسئولانه را در پیش گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین با تاکید بر اینکه پکن بر استفاده صلح آمیز از فضا پایبند و با مسابقه تسلیحاتی در آنجا مخالف است، تصریح کرد: ما در تلاش هستیم تا از طریق انجام مذاکرات در جامعه بین المللی و با استفاده صلح آمیز از ابزارهای قانونی، امنیت را در فضای خارج از جو حفظ کنیم.


برچسب ها: سخنگوی وزارت خارجه چین - ایالات متحده - سخنگوی وزارت خارجه - وزارت خارجه چین - سخنگوی وزارت - وزارت خارجه - آمریکا
آخرین اخبار سرویس:

پکن: آمریکا بزرگ ترین تهدید امنیت فضایی است

پکن: آمریکا بزرگ ترین تهدید امنیت فضایی است