مطالب مرتبط:
دیپلمات های روسیه و چین درباره کنترل تسلیحات و امنیت بین المللی گفت وگو کردند
روسیه:بریکس در رشد اقتصادی از گروه 7 جلو زد
کنترل روسیه بر یک روستای دیگر در خارکیف
محسن میردامادی: تصور می کردند می توانند برجام را با دستاورد بیشتری به سرانجام برسانند؛ این از اشتباهات استراتژیک دولت سیزدهم بود/ ما همه تخم مرغ هایمان را در سبد روسیه و تا حدی هم چین گذاشتیم؛ این بدترین انتخاب در سیاست خارجی بود
انتقاد روسیه از رویگردانی اوکراین از مذاکرات آتش بس
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 بهمن 1402 ساعت 05:402024-01-30بين الملل

مذاکرات چین و روسیه بر سر بریکس و کنترل تسلیحات


دیپلمات های ارشد روسیه و چین مذاکراتی را با موضوع کنترل تسلیحات و همکاری ها در سازمان «بریکس» برگزار کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد سرگیی ریابکوف ، معاون وزیر امور خارجه روسیه مذاکراتی را با ما ژائوشو همتای چینی خود در شهر مسکو با موضوع کنترل تسلیحات و همکاری ها در سازمان بریکس در طول دوران ریاست روسیه بر این سازمان انجام داد.

به نوشته خبرگزاری تاس روسیه، بنا به اعلام وزارت امور خارجه روسیه این دو معاون وزیر امور خارجه همچنین درباره دستورکارهای مهم بین المللی دیگر با تاکید بر ماموریت تقویت هماهنگی روسیه و چین از جمله در مجامع بین المللی ویژه گفتگو کردند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود تصریح کرد: در این گفتگو طیفی وسیع از مسائل مربوط به امنیت بین المللی، کنترل تسلیحات و عدم اشاعه تسلیحات کشتار جمعی مورد بحث قرار گرفت.

دو طرف توجه زیادی را معطوف به تعامل در فرمت بریکس، سازمانی که روسیه در سال 2024 ریاست دوره ای آن را بر عهده دارد، کردند.

وزارت امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد: این رایزنی ها با رویکرد باز بودن و شراکتی که مشخصه روابط میان کشورهای ما است برگزار شدند.


برچسب ها: وزارت امور خارجه روسیه - کنترل تسلیحات - امور خارجه - وزارت امور خارجه - روسیه - معاون وزیر امور خارجه - تسلیحات
آخرین اخبار سرویس:

مذاکرات چین و روسیه بر سر بریکس و کنترل تسلیحات

مذاکرات چین و روسیه بر سر بریکس و کنترل تسلیحات