مطالب مرتبط:
جوامع محلی محافظ تالاب شادگان هستند
جوامع محلی محافظ تالاب شادگان هستند
هشدار! قاتل خاموش را جدی بگیرید
جوامع محلی حافظ تالاب شادگان هستند
سوداگر مرگ در اهواز دستگیر شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 بهمن 1402 ساعت 06:252024-01-30اجتماعي

تالاب خانمیرزا در مسیر مرگ خاموش


مدیر کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم احیای تالاب خانمیرزا، گفت: می توان با استفاده از منابع آب در فصل بارندگی و انتقال آب از رودخانه کره بس قسمت های باقی مانده این تالاب را احیا کرد چرا که هم اکنون یکی از اصلی ترین کانون های مولد گرد و غبار به شمار می رود.

- سعید یوسف پور امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به بحران دشت خانمیرزا، گفت: در گذشته گروهی تصمیم گرفتند تا با زهکشی اراضی تالاب خانمیرزا و خشکاندن آن زمین های زراعی بیشتری برای مردم ایجاد کنند و اما در حال حاضر به عنوان یکی از کانون های مولد گرد و غبار در استان مطرح است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری افزود: دشت خانمیرزا جزو دشت های بحرانی استان به لحاظ برداشت شدید منابع آب زیرزمینی است که تاثیر چشمگیری بر فرونشست زمین گذاشته است.

وی ادامه داد: هم اکنون یکی از مناطقی از کشور که فرونشست زمین در آن به شدت در حال وقوع است دشت خانمیرزا است، گرم شدن زمین، کاهش بارندگی ها، برداشت بی رویه آب از دشت ها و مصرف آب زیر زمینی از جمله عوامل دخیل در فرونشست زمین است.

استفاده از آب رودخانه کره بس برای احیای دشت خانمیرزا یوسف پور با تاکید بر لزوم احیای تالاب خانمیرزا عنوان کرد: ضروری است برای بخش هایی است که هنوز باقی مانده و تصرف نش


برچسب ها: خانمیرزا - چهارمحال و بختیاری - حفاظت محیط زیست - تالاب - گرد و غبار - محیط زیست - یکی از
آخرین اخبار سرویس:

تالاب خانمیرزا در مسیر مرگ خاموش

تالاب خانمیرزا در مسیر مرگ خاموش