مطالب مرتبط:
فروشگاه های آنلاین؛ راهکاری برای مقابله با آلودگی هوا
چرا آلودگی هوا دست از سر تهران بر نمی دارد؟ / ماوزت سوزی سهیم در تنگی نفس شهروندان
پادکست | آلودگی جمعی
اشتباه مالچ پاشی نفتی در خوزستان / آلودگی و مرگ گیاهان و حیوانات / هزینه 140 میلیارد تومانی / اهالی منطقه : مالچ، ما و دام هایمان را بیمار کرده
بازگشت آلودگی به هوای تهران؛ این افراد در خانه بمانند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 بهمن 1402 ساعت 09:452024-02-08پزشكي

آلودگی هوا چه بلایی سر «چشم ها» می آورد؟!


بیشترین تاثیر آلودگی هوا از جمله دود، گرد و غبار و صنایع بر بروز و تشدید آلرژی های چشمی، تحریک چشم، ریزش اشک، قرمزی و خارش است و ممکن است منجر به خراشیدگی قرنیه و بروز عفونت های بعدی نیز شود.

- یک چشم پزشک گفت: بیشترین تاثیر آلودگی هوا از جمله دود، گرد و غبار و صنایع بر بروز و تشدید آلرژی های چشمی، تحریک چشم، ریزش اشک، قرمزی و خارش است و ممکن است منجر به خراشیدگی قرنیه و بروز عفونت های بعدی نیز شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شفا آنلاین نوشت: دکتر مصطفی فقهی با اشاره به تاثیر آلودگی هوا بر سلامت چشم ها، اظهار کرد: آلودگی هوا بر اثر گرد و غبار منجر به ریزش اشک، قرمزی چشم، خارش و سوزش در چشم و خشکی چشم می شود؛ گرد و غبار علاوه بر بروز حساسیت ها و تحریک چشم می تواند موجب بروز عفونت های میکروبی و قارچی شود.

ورود گرده گیاهان به چشم ها نیز موجب خارش و التهاب چشم می شود.

وی افزود: بیشترین تاثیر آلودگی هوا از جمله دود، گرد و غبار و صنایع بر بروز و تشدید آلرژی های چشمی، تحریک چشم، ریزش اشک، قرمزی و خارش است و ممکن است منجر به خراشیدگی قرنیه و بروز عفونت های بعدی نیز شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: بر اساس مطالعه ای که در مورد تاثیر گرد و غبار بر افزایش میزان آلودگی قارچی در چشم ها انجام شده مشخص شد علاوه بر واکنش های


برچسب ها: آلودگی هوا - آلودگی - گرد و غبار - بیشترین - تاثیر - غبار - خارش
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی هوا چه بلایی سر «چشم ها» می آورد؟!

آلودگی هوا چه بلایی سر «چشم ها» می آورد؟!