مطالب مرتبط:
آیت الله عبدالنبی نمازی دارفانی را وداع گفت
آیت الله نمازی درگذشت
آیت الله نمازی درگذشت + سوابق
آیت الله نمازی درگذشت
آیت الله نمازی عضو مجلس خبرگان رهبری درگذشت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 بهمن 1402 ساعت 16:502024-01-28سياسي

آیت الله نمازی را بیشتر بشناسیم


آیت الله عبدالنبی نمازی از نخستین سال های نهضت امام خمینی (ره ) همواره پشتیبان آن بوده و از هیچ کوششی در آن راه دریغ نورزیده است ؛ او در زمان دستگیری امام (ره ) از شمار اجتماع کنندگان در مقابل بیوت مراجع بود که خواستار اقدام جدی علما برای آزادی امام (ره ) بودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله عبدالنبی نمازی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده سابق ولی فقیه در کاشان که ظهر امروز در قم دعوت حق را لبیک گفت، در دوره تبعید امام (ره ) به عراق ، جزو استقبال کنندگان از ایشان در کربلا بود و همواره مقید بود در نجف نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشاء را به امامت آن مرجع عظیم الشأن اقامه کند.

در ایران نیز در طی سال های پیش از انقلاب بارها به نقاط گوناگون کشور سفر کرد و به افشاگری درباره مفاسد رژیم پهلوی پرداخت که این مسئله موجب چندین بار احضار و بازجویی وی شد و گاه به زندان شدن وی می انجامید.

او از کسانی بود که در آن سال ها به این مسئله می اندیشید که اسناد تاریخی نهضت را نگهداری کند تا در بعدها، مورداستفاده نسل جوان قرار گیرد، ازاین رو با مرحوم ربانی شیرازی به گردآوری اسناد نهضت پرداخت .


برچسب ها: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم - آیت الله - به گزارش خبرگزاری فارس - امام - عضو مجلس خبرگان رهبری - مجلس خبرگان رهبری - نهضت امام خمینی
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله نمازی را بیشتر بشناسیم

آیت الله نمازی را بیشتر بشناسیم