مطالب مرتبط:
ترک سیگار شرط عجیب اولیای دم برای قاتل + جزییات باورنکردنی
قلعه نویی ایران را ترک کرد
خرید مهم یحیی در آستانه ترک پرسپولیس!
کشتی گیر ترک به دنبال انتقام از آمویان؛ خیز الکسانیان برای هفتمین طلا
واترپلوی قهرمانی رده های سنی آسیا قرعه کشی شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 بهمن 1402 ساعت 17:302024-02-13پزشكي

ترک سیگار در هر سنی عمر را طولانی می کند


یک مطالعه کانادایی نشان داد افرادی که سیگار را ترک می کنند در عرض چند سال به افزایش قابل توجهی در امید به زندگی خود می رسند.

- جی پلاس به نقل از مجله سلامتی: این مطالعه که توسط یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه کانادایی تورنتو انجام شد و در مجله علمی NEJM Evidence منتشر شد، نشان داد که انتظار می رود افرادی که قبل از چهل سالگی سیگار را ترک می کنند، میانگین طول عمری برابر با افرادی داشته باشند که هرگز سیگار را ترک نکرده اند.

این مطالعه همچنین تأیید کرد که افرادی که سیگار را در هر سنی ترک می کنند در عرض ده سال سلامت خود را به سطح افرادی که هرگز سیگار نمی کشند بهبود می بخشند، اما نیمی از مزایای سلامتی را تنها در عرض سه سال پس از ترک به دست می آورند.

محقق پرابهات جها از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه تورنتو تأکید کرد که "ترک سیگار عامل موثری در کاهش خطر مرگ تلقی می شود و فرد سیگاری با ترک سیگار می تواند به سرعت از مزایای ترک آن بهره مند شود.

" این مطالعه شامل نظارت بر وضعیت سلامت یک و نیم میلیون بزرگسال از چهار کشور ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و نروژ در یک دوره 15 ساله بود.

در این مطالعه مشخص شد که افراد سیگاری در گروه سنی 40 تا 79 سال در مقایسه با افرادی که هرگز سیگار نکشیده بودند سه برابر بیشتر در معرض خطر مرگ قرار داشتند که به این معنی است ک


برچسب ها: سیگار - ترک سیگار - مطالعه - سلامت - دانشگاه - دانشگاه تورنتو - امید به زندگی
آخرین اخبار سرویس:

ترک سیگار در هر سنی عمر را طولانی می کند

ترک سیگار در هر سنی عمر را طولانی می کند