مطالب مرتبط:
جایگاه اسباب بازی در ایران باستان
عکس/ رکوردداران بیشترین بازی برای تیم ملی ایران
آبروریزی قطر در بازی با ایران / قطری های جام ندیده با ضرب پول VAR را دستکاری کردند / گل سوم قطر 100 درصد آفساید بود + عکس
تغییر نتیجه بازی ایران و قطر با این تصاویر/ عکس
عکس/ رکوردداران گلزنی برای تیم ملی ایران
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 بهمن 1402 ساعت 09:552024-02-10سياسي

جایگاه اسباب بازی در ایران باستان (+عکس)


ایران کشوری با تاریخ چندهزارساله است که باید اسباب بازی هایی به همین قدمت هم داشته باشد، اما در این زمینه تاریخ مدونی وجود ندارد؛ هرچند نبود تاریخ مشخص، - دلیلی بر نبود اسباب بازی در دوران کهن این سرزمین نیست.

تاثیر اسباب بازی بر رشد فردی و اجتماعی کودکان موضوعی انکارناپذیر است که از گذشته های بسیار دور مورد توجه قرار داشته است؛ چنانچه وجود اسباب بازی های باستانی کشف شده بیانگر این اهمیت بوده و نشان می دهد بخشی از روند رشد کودک حتی در دوران پیشینیان، وابسته به اسباب بازی بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از عناصر ماندگار هر ملت کــه ارتباط تنگاتنگی با ذائقه فرهنگی آنها دارد، بازی های سنتی است که در بطن تاریخ، مجال بروز و ظهور می یابند.

کسی به شکل کاملا دقیق نمی داند بازی ها از چه زمان و از کجا آغاز شده اند و چه کسی یا کسانی آغازگر آنها بوده اند، اما گاهی این بازی ها از آثار ادبی، هنری و تحقیقات سر درآورده اند، که می توان به قدمت برخی از آنها پی برد.

  تاکنون در ایران، اشیاء باستانی زیادی از دل خاک بیرون آمده اند؛ اشیایی که نه درون مقبره ای پیدا شده اند، تا هویت خاصی بگیرند و نه نوشته ای همراهشان بوده تا علت ساختشان را برای ما روشن کند.


برچسب ها: اسباب بازی - بازی - تاریخ - باستان - ایران باستان - ایران - دوران
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه اسباب بازی در ایران باستان (+عکس)

جایگاه اسباب بازی در ایران باستان (+عکس)