مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 بهمن 1402 ساعت 21:102024-02-14سياسي

محمدحسن سمسار به ما چه می آموزد؟


بزرگداشت محمدحسن سمسار، محقق، تاریخ دان و تاریخ نگار برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی، هفتصدوسی اُمین شب از سلسله شب های مجله بخارا با همکاری مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی، به تجلیل و تکریم یک عمر فعالیت علمی محمّدحسن سمسار اختصاص یافت.

کاظم موسوی بجنوردی ـ رییس مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی ـ در این برنامه که اجرای آن برعهده علی دهباشی، مدیر مجله بخارا بود، گفت: از فرهنگ و تمدن میهن کهن سال ما، ایران، دری به سوی باغی مصفا و روح پرور گشوده می شود که چشم را می نوازد و روح را به اهتزاز درمی آورد.

هنر ایران قرن های متمادی است که در جهان شناخته بوده و اینک نیز آثار استادان هنرمند ایرانی از تذهیب و نگارگری تا خوشنویسی و جلدسازی و دیگر آرایش های هنری زینت بخش موزه ها و کتابخانه های مهم گیتی است و بی گزافه، صدها پژوهشگر نامدار جهانی عمر خود را بر سر شناسایی و شناخت بیشتر و بهتر آن میراث شگفت انگیز نهاده اند.

او افزود: هنر ایران واجد معنویتی است که با روح اندیشه ایرانی در پیوند است و به ویژه با ادبیات ایران دست دردست یکدیگر دارند و گذشته از زیبایی شناسی، راز محبوبیت آن را در سراسر جهان، از جمله می باید در این نکته نیز جست وجو کرد.


برچسب ها: مجله بخارا - اسلامی - بزرگ - سمسار - ایران - هنرمند ایرانی - روابط عمومی
آخرین اخبار سرویس:

محمدحسن سمسار به ما چه می آموزد؟

محمدحسن سمسار به ما چه می آموزد؟