مطالب مرتبط:
نیشابوری: حزب اسلامی کار تصمیمی برای ائتلاف با اصلاح طلبان نگرفته است
تکذیب ادعای انتخاباتی عجیب درباره علی لاریجانی /حقیقت پور: نه سرلیستی داریم نه جلسه ای برای ائتلاف داشته ایم
کلنگ زنی اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب روستای حسین آباد در «سیوان»
لیست ائتلاف اصولگرایان در اهواز به مراحل پایانی نزدیک شد
متکی: در فهرست شورای وحدت همه «سرلیست» هستند /ما نگفتیم با هیچکس ائتلاف نخواهیم کرد، متاسفانه تلویزیون خبر را درست منعکس نکرد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 بهمن 1402 ساعت 19:552024-02-07سياسي

ائتلاف انتخاباتی چند حزب اصلاح طلب با محوریت کارگزاران و اعتدال و توسعه


روزنامه آرمان از اختلاف میان مدعیان اصلاحات و اعتدال درباره ارائه فهرست انتخاباتی خبر می دهد، این طیف از 2 دهه قبل در اغلب انتخابات ها، از نامزدهای مشترک حمایت کرده اند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - کیهان نوشت: این احزاب در حمایت از روحانی و دولت او موسوم به تدبیر و امید با هم ائتلاف کرده و در انتخابات مجلس هم از فهرست ائتلافی موسوم به امید حمایت کردند اما در مجلس دهم بر سر ریاست عارف یا لاریجانی به اختلاف خوردند و لاریجانی رییس ماند.

سپس در انتخابات مجلس یازدهم (سال 1398) سه فهرست ارائه کردند و در انتخابات ریاست جمهوری 1400 نیز درباره حمایت یا عدم حمایت از عبدالناصر همتی به اختلاف خوردند.

اکنون در آستانه انتخابات مجلس و در حالی که پنج حزب اصلاح طلب و همچنین حزب اعتدال و توسعه (وابسته به تیم نوبخت و واعظی) در صدد ارائه فهرست هستند، برخی افراطیون مدعی اصلاحات در صدد تحریم برآمده و از ابتدا -پیش از ثبت نام نامزدها- از اعضای حزبی خود خواسته بودند به هیچ وجه ثبت نام نکنند.

تا شاید بتوانند به مظلوم نمایی درباره نامزد نداشتن بپردازند و حال آن که بحران اصلی شان، سقوط پایگاه اجتماعی شان در اثر سوءمدیریت و رادیکالیسم فاحش در گذشته است که آمار آن را در ناکامی در دو انتخابات 1398 و 1400 دیدند.


برچسب ها: انتخابات - انتخابات مجلس - حمایت - انتخابات ریاست جمهوری 1400 - انتخابات ریاست جمهوری - انتخابات مجلس یازدهم - انتخاباتی
آخرین اخبار سرویس:

ائتلاف انتخاباتی چند حزب اصلاح طلب با محوریت کارگزاران و اعتدال و توسعه

ائتلاف انتخاباتی چند حزب اصلاح طلب با محوریت کارگزاران و اعتدال و توسعه