مطالب مرتبط:
معاون مالی و اداری وزارت علوم: در دهه فجر امسال 81 پروژه عمرانی با زیر بنای 147 هزار متر مربع با اعتباری 1680 میلیارد تومان در 27 استان کشور به بهره برداری خواهد رسید
بدرقه سرتیپ آذرفر؛ فرمانده زنده یاد ارتش ایران
طرح ویزیت رایگان به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دهه فجر
فیلم| دلگویه های زنده یاد «علی سینا رویگریان» درباره کار رسانه
تسلیت باشگاه پرسپولیس به مناسبت درگذشت زنده یاد غلامرضا بهروان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 بهمن 1402 ساعت 17:002024-02-06سياسي

چگونه یاد گرفتم دیگر بنای یادبود نسازم! 


حبیب احمدزاده می گوید دفاعیه وکیل آفریقای جنوبی از شکایت از «نسل کشی فلسطینیان توسط دولت نتانیاهو در دادگاه لاهه» او را به یاد خاطره ای از محاصره آبادان و رمان «شطرنج با ماشین قیامت» انداخته است.

- حبیب احمدزاده می گوید دفاعیه وکیل آفریقای جنوبی از شکایت از نسل کشی فلسطینیان توسط دولت نتانیاهو در دادگاه لاهه او را به یاد خاطره ای از محاصره آبادان و رمان شطرنج با ماشین قیامت انداخته است.

این نویسنده و فیلمساز در یادداشتی با عنوان چگونه یاد گرفتم دیگر بنای یادبود نسازم! که در اختیار ایسنا قرار داده، نوشته است: وقتی سخنان یکی از وکلای خانم ایرلندی الاصل آفریقای جنوبی را با یادآوری سخنان یک کشیش در کلیسای بیت لحم (برمبنای شکایت از نسل کشی دولت نتانیاهو از فلسطینیان در دادگاه لاهه) شنیدم، یاد این خاطره از اوایل سال شصت در شهر محاصره شده ام، آبادان و در مقر پناهگاه شده کلیسای ارامنه کارپت مقدس افتادم.

اولین شب عید بود و شانزده ساله بودم.

مدت ها بود که تندیسی در حیاط کلیسا توجهم را جلب کرده بود که به هیبت زنی محجبه و فرزندی وفات یافته بر دست بود که براثر انفجاری در حیاط کلیسا، ترکشی نیز درست و دقیق به قلب زن اصابت کرده بود که تا مدت ها بعد فکر می کردم نمادی از حضرت مریم مقدس و فرزندش عیسی مسیح (ع) است، شاید چون تسلطی به تاریخ مع


برچسب ها: آفریقای جنوبی - دادگاه لاهه - فلسطینیان - حبیب احمدزاده - نتانیاهو - بنای یادبود - نسل کشی
آخرین اخبار سرویس:

چگونه یاد گرفتم دیگر بنای یادبود نسازم! 

چگونه یاد گرفتم دیگر بنای یادبود نسازم!