مطالب مرتبط:
انفجار گاز در اهر و میانه، 2 نفر را به کام مرگ فرستاد
صادرات 10.5 میلیون تن سیمان در 9 ماه امسال به 25 کشور
فال کائنات | فال کائنات یکشنبه 8 بهمن ماه 1402
فال درخت | فال درخت یکشنبه 8بهمن ماه 1402
چند خبر کوتاه فوری و مهم امروز شنبه 7 بهمن ماه 1402
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 بهمن 1402 ساعت 13:202024-01-28پزشكي

مرگ 70 نفر در 9 ماه گذشته براثر مسمومیت با گاز


افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می گیرند ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می کنند و در صورتی که هرچه سریع تر مکان را ترک نکنند و یا هوای تازه تنفس نکنند دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می شوند.

- کودکان ، سالمندان ،افراد با سابقه بیماری های قلبی – ریوی و افراد با مبتلا به بیماری های خونی بیشتر از سایرین دچار عوارض ناشی از مسمومیت با گازco می شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: 70 نفر براثر فوت ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در 9 ماهه سال 1402 به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، مهدی فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: 70 نفر براثر فوت ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 1401 که تعداد فوت ناشی از گاز مونواکسیدکربن 52 نفر اعلام شده بود 34 درصد افزایش یافته است.

از تعداد فوتی های در 9 ماهه سال جاری 48 نفر مرد و 22 نفر زن بوده اند.

فروزش افزود: گاز CO گاز سمی است که از احتراق ناقص کربن به وجود می آید، رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل آن را قاتل خاموش می نامند.

وقتی CO وارد سیستم تنفسی شخصی شود بلافاصله با گلبول های قرمز شخص وارد واکنش شده و باعث می شود تا اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد که اول


برچسب ها: پزشکی قانونی استان تهران - مسمومیت با گاز - پزشکی قانونی - استان تهران - مونواکسیدکربن - مدیرکل پزشکی قانونی - مسمومیت
آخرین اخبار سرویس:

مرگ 70 نفر در 9 ماه گذشته براثر مسمومیت با گاز

مرگ 70 نفر در 9 ماه گذشته براثر مسمومیت با گاز