مطالب مرتبط:
دادستان تهران رائفی پور را احضار کرد!
ویدیو| برای اولین بار در تاریخ؛ صدای غلامرضا تختی را بشنوید
ویدیو| برای اولین بار در تاریخ؛ صدای غلامرضا تختی را بشنوید
تاریخ واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی
اکبر داداش زاده مراسم ضیافت سده المپیک با حضور مدال آوران اداوار تاریخ برگزار شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 بهمن 1402 ساعت 00:302024-01-23اجتماعي

تاریخ تهران تغییر کرد!


باستان شناسان با بررسی میدانی تپه قمی آباد در شهرستان ری در جنوب تهران، از یافته های جدیدی خبر دادند که تاریخ سکونت انسان در دشت تهران را ده ها هزار سال عقب برده است و احتمالا به بیش از 40 هزار سال قبل و شاید تا حدود 80 هزار سال قبل می رساند.

- باستان شناسان با بررسی میدانی تپه قمی آباد در شهرستان ری در جنوب تهران، از یافته های جدیدی خبر دادند که تاریخ سکونت انسان در دشت تهران را ده ها هزار سال عقب برده است و احتمالا به بیش از 40 هزار سال قبل و شاید تا حدود 80 هزار سال قبل می رساند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این کشف تازه باستان شناسان در روستای قمی آباد به دست آمده است؛ جایی که یکی از تپه های باستانی آن با مجوز اداره کل میراث فرهنگی استان تهران تخریب شده و انتشار خبر آن انگیزه بازدید میدانی تعدادی از باستان شناسان شده است.

هرچند اکنون از آن تپه، که نام مشخصی ندارد و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران نیز تاریخی بودن آن را رد کرده است، اثری باقی نمانده، اما باستان شناسان با بررسی آن محوطه و تپه بازمانده، به یافته های جدیدی دست یافته اند که می گویند تاریخ تهران را جابه جا می کند.

مرتضی حصاری، عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری که از روستای قمی آباد بازدید کرده، اکنون از یافته های تازه متعلق به دوران پارینه سنگی در جنوب تهران خبر د


برچسب ها: باستان شناسان - میراث فرهنگی استان تهران - اداره کل میراث فرهنگی - تهران - استان - باستان - سال قبل
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ تهران تغییر کرد!

تاریخ تهران تغییر کرد!