مطالب مرتبط:
شایع ترین سرطان ها در ایران
نگاهی به جغرافیای سرطان در ایران
بروز سالانه 150000 مورد ابتلا به سرطان در ایران/ غربالگری رایگان 2 سرطان در مراکز بهداشتی
بروز سالانه 150000 مورد ابتلا به سرطان در ایران/ غربالگری رایگان 2 سرطان در مراکز بهداشتی
آمار ابتلا به سرطان در ایران
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 بهمن 1402 ساعت 07:502024-02-05پزشكي

علت سیر صعودی سرطان در ایران


آمارهای شیوع سرطان در ایران، به گونه ای است که نشان از سیر صعودی دارد؛ با این حال دشت اندرکاران نظام سلامت کشور، وجود سونامی سرطان در ایران را رد می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، بررسی مطالعات و تحقیقات علمی و میدانی از روند شیوع سرطان ها در کشور، نشان می دهد در برخی از سرطان ها شاهد سیر صعودی هستیم و بعضی از سرطان ها نیز تا حدودی کم رنگ هستند.

با این حال، برخی متخصصان حوزه سرطان شناسی و انکولوژی، نسبت به روند افزایشی سرطان ها در کشور ابراز نگرانی کرده و خواستار دقت نظر وزارت بهداشت در بحث پیشگیری و کنترل برخی سرطان ها هستند.

لیلا مؤدب شعار رییس اداره سرطان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر سرطان های پستان، روده بزرگ، ریه، پروستات و معده از جمله سرطان های شایع در کشور هستند که برنامه ریزی هایی برای تشخیص زودهنگام آنها انجام شده است.

وی با عنوان این مطلب که غربالگری سرطان پستان و روده بزرگ از سال های گذشته در کشور در حال انجام است، افزود: به زودی غربالگری سرطان ریه و معده در برخی استان ها که آمار مبتلایان در آن استان ها بیشتر است، برای اولین بار انجام خواهد شد.

مؤدب شعار در ادامه از بازنگری دستورالعمل تشخیص سرطان های دهانه رحم, روده بزرگ و پستان در کمیته های تخصصی و علمی خبر داد و گفت: این دستورالعمل به زودی به دانشگا


برچسب ها: سرطان - سرطان ها - سرطان در ایران - وزارت بهداشت - در ایران - شیوع سرطان - کشور
آخرین اخبار سرویس:

علت سیر صعودی سرطان در ایران

علت سیر صعودی سرطان در ایران