مطالب مرتبط:
بارسلونا مصدومیت ژائو فلیکس را تأیید کرد؛ حضور در بازی با ناپولی نیازمند معجزه
بیانیه AFC درباره اتفاقات نشست خبری بازی عراق اردن
فیلم/ با داوود هزینه؛ از لاکچری بازی تا بازداشت در ترکیه
بازی فوتبال ایران و سوریه بر روی پرده‎ سینماهای مشهد+ اسامی سینماها
ساعت بازی ایران و سوریه در جام ملتهای آسیا2023 به وقت ایران
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 بهمن 1402 ساعت 09:352024-01-31فرهنگي

حضور مسجدجامعی در ترنا بازی/ تماشاگران حق دارد که دلگیر شود


نهمین روز جشنواره تئاتر فجر با اتفاقات گوناگونی همراه بود؛ از حضور احمد مسجد جامعی و عبدالجبار کاکایی تا شگفت زدگی تماشاگران فیلم تئاتر «رایش سوم».

- نهمین روز جشنواره تئاتر فجر با اتفاقات گوناگونی همراه بود؛ از حضور احمد مسجد جامعی و عبدالجبار کاکایی تا شگفت زدگی تماشاگران فیلم تئاتر رایش سوم .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در نهمین روز جشنواره، نمایش ط به کارگردانی مجید رحمتی که فرازهایی از زندگی پهلوان طیب را روایت می کند، در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت.

این نمایش در اولین نوبت اجرای خود میزبان چهره هایی چون احمد مسجد جامعی، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو پیشین شورای شهر تهران، عبدالجبار کاکایی، شاعر و سید محمد طباطبایی، فعال تئاتر و مشاور پیشین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

این نمایش که ایده اجرای آن بعد از تماشای مراسم ترنابازی توسط کهبد تاراج و مجید رحمتی (نویسنده و کارگردان نمایش) شکل گرفته، با اجرای قطعه کوتاهی ترنا بازی که جزو آیین های ملی و نمایشی ماست و در مواردی مانند گلریزان، آشتی دادن دو نفر که قهر هستند، آزاد کردن زندانیان و .

به کار می رود، آغاز می شود.

ترنابازی یکی از رسوم پهلوانی و جوانمردی به شمار می آید که هرچند دیگر کمتر در محافل اجتماعی کاربرد دارد، اما در برخی مناسبت ها م


برچسب ها: عبدالجبار کاکایی - احمد مسجد جامعی - فرهنگ و ارشاد اسلامی - جشنواره تئاتر فجر - مسجد جامعی - تماشاگران - تئاتر
آخرین اخبار سرویس:

حضور مسجدجامعی در ترنا بازی/ تماشاگران حق دارد که دلگیر شود

حضور مسجدجامعی در ترنا بازی/ تماشاگران حق دارد که دلگیر شود