مطالب مرتبط:
مصرف «خارش» به درمان چه بیماری هایی کمک می کند؟
مصرف نمک در ایران دو برابر میانگین جهانی / 6 بیماری مرتبط با مصرف غذاهای سرشار از سدیم
مصرف خارشتر به بهبود کدام بیماری ها کمک می کند؟
6 بیماری مرتبط با مصرف غذاهای سرشار از سدیم
کدهای بیماریهای طب ایرانی وارد فهرست طبقه بندی بین المللی بیماری ها شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 بهمن 1402 ساعت 08:052024-01-22پزشكي

عدم مصرف لبنیات با کدام بیماری های خطرناک همراه است


رییس گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: سرانه پایین مصرف شیر و لبنیات می تواند زمینه ساز شیوع بیماری هایی مانند فشارخون بالا، سرطان، - پوکی استخوان و حتی شکستگی های متعدد استخوانی باشد.

رییس گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اصلاح شیوه زندگی و عادت های غذایی را راهکار اساسی پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیرواگیر عنوان کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، فرشته فزونی، مصرف نمک زیاد را یکی از عوامل خطر پرفشاری خون برشمرد و گفت: متأسفانه میزان دریافت روزانه نمک در کشور ما 2 برابر مقادیر توصیه شده سازمان جهانی بهداشت است.

وی افزود: پرفشاری خون و پیامدهای آن از علل مهم مرگ و میر در جهان است و کاهش حتی اندکی از فشارخون بالا می تواند خطر سکته و حمله قلبی را کاهش دهد.

فزونی گفت: به هموطنان توصیه می شود استفاده از نمک را کاهش دهند و همان میزان کم مصرفی نیز حتماً از نوع نمک یددار و تصفیه شده باشد.

وی با اشاره سرانه پایین مصرف شیر و لبنیات، افزود: سرانه پایین مصرف شیر و لبنیات می تواند زمینه ساز شیوع بیماری هایی مانند فشارخون بالا، سرطان، پوکی استخوان و حتی شکستگی های متعدد استخوانی باشد.


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی - فشارخون بالا - دانشگاه علوم - علوم پزشکی - سازمان جهانی بهداشت - بیماری های غیرواگیر - بیماری
آخرین اخبار سرویس:

عدم مصرف لبنیات با کدام بیماری های خطرناک همراه است

عدم مصرف لبنیات با کدام بیماری های خطرناک همراه است