مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 بهمن 1402 ساعت 14:052024-02-12حوادث

سوغات دردسرساز مصری!


سفر رویایی به مصر برای یک گردشگر فرانسوی به کابوس تبدیل شد، زیرا او به اشتباه متهم شد که قصد دارد یک مجسمه باستانی را به عنوان سوغات قاچاق کند.

- سفر رویایی به مصر برای یک گردشگر فرانسوی به کابوس تبدیل شد، زیرا او به اشتباه متهم شد که قصد دارد یک مجسمه باستانی را به عنوان سوغات قاچاق کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این توریست 56 ساله فرانسوی به خاطر مجسمه ای که از فروشگاه یک هتل مجلل خریده بود، در فرودگاه اقصر دستگیر و به مدت هشت روز در یک ایستگاه پلیس نگهداری شد.

این توریست به نام ناتالی پس از 10 روز سفر در مصر، قرار بود از فرودگاه اقصر به خانه پرواز کند و به عنوان بخشی از بررسی های امنیتی، چمدان های او عکسبرداری شد و کارمندان گمرک متوجه چیز عجیبی شدند؛ مجسمه کوچکی که کارشناسان با تماس گمرک به این نتیجه رسیدند که کپی نیست، بلکه یک اثر باستانی 4500 ساله است.

ناتالی روز قبل این شیء را در یک گالری هنری در هتل Winter Palace به قیمت 250 یورو خریداری کرده بود.

این توریست که مظنون به قاچاق آثار باستانی بود، دستگیر و به ایستگاه پلیس اقصر منتقل شد و دو روز بعد در برابر یک قاضی فرانسوی زبان حاضر شد.

برای نشان دادن کپی بودن مجسمه، از صاحب گالری خواسته شد تا آدرس کارگاه تولیدی را که در آن مدل های مشابه تولید می شود در اختیار پلیس قرار دهد.


برچسب ها: باستانی - فرانسوی - مجسمه - سوغات - فرودگاه - اشتباه - توریست
آخرین اخبار سرویس:

سوغات دردسرساز مصری!

سوغات دردسرساز مصری!