مطالب مرتبط:
افزایش ابتلا به سرطان مری به دلیل کمبود این ویتامین
کمبود این ویتامین باعث ابتلا به سرطان مری می شود
ابتلا به سرطان مری با کمبود این ویتامین
افزایش موارد سرطان مری به دلیل کمبود این ویتامین
چرا ابتلا به انواع سرطان در بزرگسالان جوان در حال افزایش است؟ / کدام رده سنی بالاترین آمار را دارند؟ / کدام سرطان ها سریع ترین رشد را میان جوانان دارند؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 بهمن 1402 ساعت 02:302024-01-24پزشكي

افزایش ابتلا به سرطان مری به دلیل کمبود این ویتامین


نتایج مطالعه ای به محققان نشان داده است که استفاده از مکمل های خوراکی «زینک» یا «روی» نه تنها در حفظ سلامت عمومی بدن بل که احتمالا در جلوگیری و کاهش رشد سلول های سرطانی مری نیز موثر است.

- نتایج مطالعه ای به محققان نشان داده است که استفاده از مکمل های خوراکی زینک یا روی نه تنها در حفظ سلامت عمومی بدن بل که احتمالا در جلوگیری و کاهش رشد سلول های سرطانی مری نیز موثر است.

دکتر آنجو سود، متخصص تغذیه و مدیریت وزن معتقد است: روی (Zinc) ماده مغذی ضروری برای ابقاء حافظه، التیام زخم، بهبود سرفه، کاهش علائم سرماخوردگی و جلوگیری از آکنه است و اگر به صورت متعادل همراه با مواد مغذی موجود در کل رژیم غذایی به بدن راه یابد بهترین قدرت جذب را خواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برخی از مطالعات پیشین هم نقش روی را با تمرکز بر ارتباطش با سرطان در مجاری غذایی شناخته شده با نام مری بررسی کرده اند.

ضعف بدن در مبارزه با بیماری ها، از دست رفتن اشتها، ایجاد آکنه و بثورات جلدی، از دست دادن توان چشایی و یا بویایی از جمله شایعترین نشانه های کمبود روی به شمار می رود.

به گفته زویی پن ، استادیار پرستاری دانشگاه تگزاس در آرلینگتون که سرپرستی این گروه تحقیقاتی را بر عهده داشته، کمبود روی در بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان دیده شده است.


برچسب ها: مکمل های خوراکی - سلول های سرطانی - سلامت عمومی - سرطان - علائم سرماخوردگی - استفاده - خوراکی
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ابتلا به سرطان مری به دلیل کمبود این ویتامین

افزایش ابتلا به سرطان مری به دلیل کمبود این ویتامین