مطالب مرتبط:
ماجرای عجیب رد و تایید صلاحیت بهزاد نبوی، علی مطهری و محمود علوی /چرا شورای نگهبان صلاحیت یک فرد را برای ریاست جمهوری تایید می کند اما برای مجلس نه؟!
شورای نگهبان اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را تأیید کرد
شورای نگهبان اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را تأیید کرد
چرا شورای نگهبان صلاحیت یک فرد را برای ریاست جمهوری تایید می کند اما برای مجلس نه؟
شورای نگهبان تحت فشار افکار عمومی قرار دارد/ در لیست جدید تایید صلاحیت شده ها، افراد شناخته شده ای که بتوانند موجی ایجاد کنند، وجود ندارند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 بهمن 1402 ساعت 10:302024-01-24سياسي

ماجرای عجیب رد و تأیید صلاحیت ها در شورای نگهبان


روزنامه اعتماد در گزارشی با انتقاد از بی ضابطه بودن بررسی صلاحیت ها در ادوار مختلف نوشته است: بی نظمی و فقدان معیار مشخص در بررسی صلاحیت ها آنچنان مشهود است که می توان عمل نهادهای مربوطه را نه بررسی صلاحیت نامزدها بلکه معطی صلاحیت دانست؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، روزنامه اعتماد نوشت: یکی از موضوعاتی که در طول دوران پس از انقلاب مورد مناقشه و اختلاف نظر بوده و همواره نظم زمامداری را به چالش کشیده، نحوه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی توسط نهادهای حاکمیتی بوده است.

 آیا نهادهای نظارتی و در راس آنها شورای نگهبان در طول چهل سال گذشته قاعده و معیار مشخصی در بررسی صلاحیت های داوطلبان انتخابات های گوناگون اِعمال کرده اند یا خیر؟! و اگر پاسخ منفی است، این بی ضابطگی چه زیان هایی بر کشور و نظام تحمیل کرده و می کند؟! بهترین شیوه بررسی و تعیین میزان قاعده مندی نهادهای بررسی کننده صلاحیت نامزدهای انتخاباتی مراجعه به گذشته و سابقه عملکرد آنهاست.

از باب نمونه نحوه برخورد با نامزدی بهزاد نبوی در انتخابات های مختلف بسیار جالب توجه است.

نبوی در انتخابات میان دوره ای مجلس سوم (1370)، مجلس چهارم (1372)، میان دوره ای مجلس پنجم (1376) و مجلس هفتم (1382)؛ رد صلاحیت و در انتخابات مجلس پنجم (1374) و مجلس ششم (1378)؛ تایید صلاحیت شده است! مثال دیگر علی مطهری است که


برچسب ها: بررسی صلاحیت - صلاحیت - بررسی صلاحیت ها - بررسی صلاحیت نامزدها - بررسی - روزنامه اعتماد - صلاحیت نامزدها
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای عجیب رد و تأیید صلاحیت ها در شورای نگهبان

ماجرای عجیب رد و تأیید صلاحیت ها در شورای نگهبان