مطالب مرتبط:
تیترهای انقلابی برای همدان
دیدار با بانوان طلبه انقلابی مدرسه علمیه خواهران برازجان
حسگر اثرانگشت گلکسی S24 انقلابی در دنیای تلفن های همراه!
سخنگوی جنبش انقلابی جنوب یمن: ارتش یمن، اسراییل را تحت محاصره خود درآورده است
کاهش چهار درجه ای دمای هوا در همدان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 بهمن 1402 ساعت 09:362024-02-07بين الملل

تیترهای انقلابی برای همدان


خبرگزاری فارس-همدان؛ همدان همچون سراسر ایران یکصدا قیام بود و مبارزه، چنان بازار مبارزه و تظاهرات داغ بود که تیتر پشت تیتر از آن همدانا می شد.

تیترهای روزنامه های پرمخاطب آن روزها را می گویم در بحبوحه شعار مرگ بر شاه ، درست زمانی که نقل محافل ای شاه خائن بود همدان نه که یک ایران در آتش و خون می غلتید و ندای مبارزه سر می داد؛ اطلاعات و کیهان هم روزنگار مهمترین وقایع این دیار را به رشته تحریر درمی آورند و چون سندی به یادگار می ماند.

تشییع باشکوه مرحوم آیت الله آخوند همدانی روزنامه شد و در صفحه اطلاعات باقی ماند؛ راستش تشییع پیکر مطهر آقای آخوند دریچه ای شد برای طنین مرگ بر شاه و نوای آزادی.

درگیری مردم و ساواک هم روزنامه شد در بزنگاه دفن آیت الله آخوند؛ اول آبان 57 هم کیهان دست به قلم شد برای نوشتن روایت 30 مهر همدان، پیوستن ارتش به مردم، سقوط مجسمه در میدان مرکزی شهر و کلی رشادت در اثنای انقلاب به روزنامه سنجاق می شد و گویی فریاد را این گونه به جهانیان می رساند.

10 ساعت تیراندازی خونین در همدان اتفاق پشت اتفاق در همدانا دیار دانایان به وقوع می پیوست و انقلاب باشکوه بیشتر به منصه ظهور می رسید؛ گواه این شکوه صفحات روزنامه های دوران صلابت مردم است و کلمه به کلمه انعکاس فریاد حقه.


برچسب ها: همدان - روزنامه - مبارزه - مرگ بر شاه - آخوند - آیت الله - تیترهای روزنامه
آخرین اخبار سرویس:

تیترهای انقلابی برای همدان

تیترهای انقلابی برای همدان