مطالب مرتبط:
معبد آناهیتا دچار مرگ تدریجی شده است
استخدام حسابدار در بازرگانی صنعت تجارت آناهیتا در محدوده ظفر تهران
آخرین صدای ضبط شده از استاد شهریار پیش از مرگ+فیلم
جز مرگ و خون هیچ دستاوری در خاورمیانه نداشتیم! + فیلم
مرگ هولناک زوج سالخورده مشهدی در استخر
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 بهمن 1402 ساعت 10:102024-01-29پزشكي

معبد آناهیتا دچار مرگ تدریجی شده است


مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا با انتقاد از بی توجهی به بنای تاریخی معبد آناهیتا، گفت: معبد آناهیتا بیماری است که به علت عدم اتمام جراحی باستان شناسی دچار مرگ تدریجی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر مرتضی گراوند در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شرایط نابسامان معبد تاریخی آناهیتا، اظهار کرد: طی دهه های 40 تا 80 معبد تاریخی آناهیتا طی دو فصل مورد کاوش باستان شناسی قرار گرفت که در این کاوش ها بخش هایی از اثر از دل خاک بیرون آمد.

وی افزود: هم اکنون حدود دو دهه از انجام آخرین کاوش های باستان شناسی در این بنای شاخص تاریخی می گذرد و از آن زمان رها شده و به فراموشی رفته است.

مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا تصریح کرد: بنای معبد آناهیتا در دهه 40 جزو پنج پروژه ملی ایران(تخت جمشید، معبد آناهیتا، هفت تپه، جرجان و بیشاپور)برای انجام کاوش های باستان شناسی بود، اما در سالهای گذشته مورد بی مهری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: باوجود اینکه در آن زمان معبد آناهیتا یک پایگاه پژوهشی معتبر بود و بسیاری از پایگاه های پژوهشی امروزی وجود نداشتند، اما اکنون شرایط آنها قابل قیاس با معبد آناهیتا نیست.

گراوند تاکید کرد: هرچند معتقدم همه آثار تاریخی استان مهم هستند و باید به آنها رسیدگی شود، اما باید یک اولویت بندی هم برای این کار وجود داشته باشد، نه اینکه تپه


برچسب ها: معبد آناهیتا - باستان شناسی - معبد - باستان - تاریخی - کاوش باستان شناسی - کاوش
آخرین اخبار سرویس:

معبد آناهیتا دچار مرگ تدریجی شده است

معبد آناهیتا دچار مرگ تدریجی شده است