مطالب مرتبط:
عشق و علاقه اهل سنت به حضرت علی (ع)/امیرالمومنین مظهر حقانیت و عدالت
4 نکته برای تسهیل زیارت اهل قبور بهشت زهرا(س) تهران در روز پدر
تصاویر/ حال و هوای حرم کریمه اهل بیت(ع) در شب میلاد امام علی(ع)
انتشار بیش از 100عنوان کتاب در حوزه خانواده و اهل بیت(ع) توسط مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی
باید بدانیم که محبت اهل بیت کیمیا است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 بهمن 1402 ساعت 16:002024-01-25فرهنگي

از تقابل سنت و مدرنیته در «کابوس­نامه اهل هوا» تا نگاهی به جنگ در «گوش کن می شنوی»


علیرضا داوری، نویسنده و کارگردان نمایش «کابوس­نامه اهل هوا» معتقد است که این نمایش بر اساس آیین ­ها و باورهای دیرینه مردم جنوب تولید شده ­است و تصویری از تقابل سنت و مدرنیته در جوامع کنونی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تئاتر فارس، بخش صحنه ­ای چهل ودومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تا 11 بهمن میزبان آثار هنرمندانی از سراسر کشور خواهد بود.

در این بخش از جشنواره بین المللی تئاتر فجر، علیرضا داوری از استان هرمزگان با نمایش کابوس­نامه اهل هوا برگرفته از مجموعه داستان ترس و لرز غلامحسین ساعدی حضور دارد.

این نمایش که دوم و سوم بهمن در تالار حافظ روی صحنه رفت و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، روایتی از تقابل اندیشه­ های پسا استعماری را در چالش بین سنت و مدرنیته ارائه می دهد.

علیرضا داوری نمایشنامه خود را پرداختی تحلیلی-توصیفی و اقتباسی وفادار، از مجموعه داستان ترس و لرز غلامحسین ساعدی معرفی می­ کند که در سال 1345 به چاپ رسیده است.

این هنرمند در این باره، گفت: در این اقتباس، ریشه­ های استعماری افسانه های هرمزگان برای صحنه دراماتیزه شده­اند و مورد نقد قرار گرفته­ اند.

ساعدی با استفاده از افسانه­های کهن و باورهای دیرین مردم جنوب ایران و با بهره­گیری از عناصر اسطوره­ای نمادین، بر اساس نظریات شرق­ شناسی ادوارد سعید ، شرق­ شناس مشهور، به تصو


برچسب ها: نمایش - مدرنیته - بین المللی - علیرضا - داوری - تقابل - تئاتر
آخرین اخبار سرویس:

از تقابل سنت و مدرنیته در «کابوس­نامه اهل هوا» تا نگاهی به جنگ در «گوش کن می شنوی»

از تقابل سنت و مدرنیته در «کابوس­نامه اهل هوا» تا نگاهی به جنگ در «گوش کن می شنوی»