مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 10:402023-12-27سياسي

امیرعبداللهیان راهی ایروان شد


در حالی که اخبار منتشر شده حاکی از نزدیک شدن جمهوری آذربایجان و ارمنستان به توافق صلح پایدار است، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران راهی ایروان شد.

- گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان در رأس هیأتی و برای دومین بار پس از تصدی وزارت امور خارجه دقایقی پیش تهران را به مقصد ایروان پایتخت ارمنستان ترک کرد تا با مقامات ارشد این کشور درباره اوضاع جاری در قفقاز جنوبی، صلح در این منطقه و مناسبات دوجانبه به گفت وگو بنشیند.

بررسی راه های گسترش مناسبات دوجانبه در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین گفت وگو درباره مسائل مهم منطقه قفقاز جنوبی در چارچوب سازوکار 3+3 از جمله مباحث مورد رایزنی در این سفر است.

این سفر در حالی صورت می گیرد که شب گذشته سخنگوی کرملین اعلام کرد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان آماده نهایی کردن پیمان صلح هستند و رییس دستگاه دیپلماسی هم در تماس تلفنی با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان ضمن استقبال از این روند، گفت که ایران به تلاش های خود برای حصول صلح پایدار بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان ادامه می دهد.

جمهوری اسلامی ایران در این سال ها همواره دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان را به خویشتنداری و رفع سوءتفاهمات دعوت کرده است و در این راستا گا م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبداللهیان راهی ایروان شد

امیرعبداللهیان راهی ایروان شد