مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 21:312024-01-09حوادث

پیشگیری از گسترش آتش سوزی در جنگل های چمستان


معاون اداره منابع طبیعی شهرستان نور با اشاره به شیب 70 تا 80 درصدی منطقه آتش سوزی، گفت: در حال حاضر در حال تلاش برای گسترش آتش سوزی هستیم.

- حسن فلاح در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نور، اظهار کرد: با توجه به شیب تند منطقه به ویژه در واز امکان مهار کامل آتش سوزی وجود نداشت لیکن با آتش بر کردن و قطع درختان اطراف منطقه آتش از گسترش آتش سوزی جلوگیری شد.

وی افزود: در مناطق با شیب بیش از 70 تا 80 درصد از گسترش آتش جلوگیری و دور آتش سوزی مهار شد اما آتش مانده در تنه و کنده های درخت در حال سوختن است.

معاون اداره منابع طبیعی شهرستان نور از مهار آتش در منطقه پایین دست لاویج خبرداد و بیان کرد: عوامل برای جلوگیری از پیشروی آتش در منطقه حضور دارند.

فلاح در باره علت آتش سوزی گفت: امکان خود آتش سوزی در مناطق بالا دست و سیب دار به دلیل نوع پوشش وجود ندارد و دامداری هم در منطقه نیست و احتمال حضور شکارچیان و بر افروختن آتش وجود دارد که البته موضوع در حال بررسی است.

بخشدار چمستان نیز از اطفا و مهار حدود 50 درصدی آتش در جنگل های منطقه چمستان خبر داد و افزود: به علت تاریک شدن هوا و شیب منطقه ادامه اطفا امکان پذیر نیست ولی موقتا از گسترش آتش سوزی جلوگیری شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از گسترش آتش سوزی در جنگل های چمستان

پیشگیری از گسترش آتش سوزی در جنگل های چمستان